چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با نرم افزار طراحی خانه

عنوان: آشنایی با نرم افزار طراحی خانه

کلمه کلیدی: نرم افزار طراحی خانه

در گذشته طراحان برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه از روش دستی استفاده می کردند، اما امروزه طراحان بیشتر دکوراسیون های داخلی را به وسیله نرم افزار طراحی خانه ایجاد می کنند. بیشتر طراح های دکوراسیون داخلی که به تازگی وارد این عرصه شده اند، برای طراحی داخلی از این نرم افزارها استفاده می کنند. این نرم افزارها منزل را به صورت سه بعدی طراحی می کنند. طرح دستی دیگر طرفدار زیادی ندارد، چرا که نرم افزارها محیط را واقعی تر طراحی می کنند. با ما همراه باشید، تا شما را با این نرم افزارهای کاربردی آشنا کنیم.

اپلیکیشن طراحی دکوراسیون

با توجه به سختی طراحی دستی منزل بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی از نرم افزارهای طراحی استفاده می کنند. امروزه بیشتر افرادی که قصد دارند دکوراسیون منزل خود را تغییر دهند، قبل از انجام تغییرات یک طرح سه بعدی را از منزل خود با این نرم افزارها ایجاد می کنند. یکی از مزیت های خوب نرم افزار طراحی خانه، کاهش ریسک است، این نرم افزار به شما امکان این را می دهد که طرح داخلی منزل را قبل از اجرا شدن تغییر دهید و از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید، امروزه بیشتر شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی از این نرم افزارها استفاده می کنند.

البته مشتری می تواند قبل از اینکه طراح، طرح های خود را پیاده سازی کند، نظرات خود را به او بگوید تا بعدها با شرکت طراحی نیز به مشکل بر نخورد. این نرم افزارها همچنین به فرد کمک می کنند، هزینه های خود را تخمین بزند و در روند طراحی وقفه ایجاد نشود.

نرم افزار طراحی SketchUp

این نرم افزار طراحی خانه را بیشتر طراحان می شناسند و با نام Google SketchUp در گذشته شناخته می شد. با استفاده از این نرم افزار طراح قادر است، یک طرح سه بعدی و دو بعدی را قبل از اجرا طراحی کند، این نرم افزار یکی از بهترین ها است. نرم افزار Google SketchUp را برنامه نویسان در سال 2000 به بازار عرضه کردند، این نرم افزار طراحی برنده بسیاری از جایزه های جهانی شد. به دلیل موفقیت های زیاد این نرم افزار در زمینه طراحی، شرکت گوگل نرم افزار طراحی دکوراسیون SketchUp را خریداری کرد. نسخه رایگان این نرم افزار SketchUp Make نام دارد، اما نسخه پیشرفته تر این نرم افزار که قابلیت های ویژه ای را در اختیار طراح می گذارد، SketchUp Pro نام دارد.

SketchUp هم اکنون به شرکت گوگل تعلق ندارد، چرا که شرکت Trimble Navigation حق مالکیت این نرم افزار طراحی خانه را از گوگل خریداری کرد. نرم افزار SketchUp به طراح این امکان را می دهد که اشیا را به راحتی بچرخاند یا آبجکت هایی را به طرح اضافه کند. طراح با این نرم افزار می تواند دوربین را کاملا شبیه سازی کند و تصاویر را به صورت سه بعدی و دو بعدی به طرح خود اضافه کند. SketchUp هرچه را که یک طراح می خواهد، دارد.

نرم افزار طراحی Autodesk 3Ds Max

این نرم افزار طراحی خانه را حتی افرادی که طراح نیستند نیز می شناسند. نرم افزار فوق العاده Autodesk 3Ds Max امروز به شرکت اتودسک تعلق دارد. با این نرم افزار طراح قادر خواهد بود، طرح هایی سه بعدی را ایجاد کند، نرم افزار Autodesk 3Ds Max نیازهای فرد را برآورده می کند.

Autodesk 3Ds Max به جز طراحی دکوراسیون خانه، قابلیت های دیگری نیز دارد، از جمله این قابلیت ها می توان به انیمیشن سازی، رندر به صورت سه بعدی، ایجاد افکت و مدلسازی به صورت سه بعدی اشاره کرد. طراح با این نرم افزار می تواند، طرح هایی بسیار واقعی را ایجاد کند و مشتری قادر خواهد بود دکوراسیون منزل خود را به صورت کاملا واقعی مشاهده کند.

نرم افزار طراحی Kitchendraw 

نرم افزار Kitchendraw  یک ابزار حرفه ای و بسیار کاربردی است. نرم افزار Kitchendraw برای ایجاد طرح های داخلی آشپزخانه کاربرد دارد. این نرم افزار نیز قابلیت ایجاد طرح های سه بعدی را دارد، Kitchendraw  به طراح کمک می کند تا رنگ دیوار آشپزخانه، پنجره و سطح های مختلف را تغییر دهد. یکی از ویژگی های این برنامه تهیه عکس از طرح های ایجاد شده است. بیشتر طراح های دکوراسیونی که دارای گواهینامه معتبر دکوراسیون داخلی هستند، این نرم افزار طراحی خانه را می شناسند. اگر با این نرم افزار آشنا باشید، به راحتی می توانید با آن طرح های زیادی را ایجاد کنید.

نرم افزار طراحی ColorSnap

نرم افزار طراحی خانه ColorSnap کاربردهای زیادی دارد، با این نرم افزار فرد می تواند تمام هر آنچه را که در ذهن خود دارد، را وارد محیط طراحی بکند. این نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی بر روی گوشی نیز قابل نصب است. یکی از قابلیت های این نرم افزار طراحی،آنالیز رنگ در عکس ها است. این نرم افزار هوشمند به شما کمک می کند، میزان مطابقت ترکیبات رنگی را در عکس های مختلف تشخیص دهید. در نرم افزار طراحی دکوراسیون گوشی ColorSnap، حدود 1500 نوع سایه برای طراح ایجاد شده است. سایه های این برنامه را می توانید با محیط های مجازی تطبیق دهید. طراح هایی که نمی خواهند در همه جا لپ تاپ خود را حمل کنند، می توانند این نرم افزار را بر روی گوشی خود نصب کنند. این نرم افزار طراحی خانه را می توانید بر روی گوشی های اندروید و ios نصب کنید.

نرم افزار طراحی Revit

نرم افزار Revit نیز در زمینه طراحی داخلی کاربردهای فراوانی دارد. رویت به طراح در زمینه های زیادی کمک می کند، اما در زمینه ایجاد طرح های سه بعدی بسیار پیچیده کمی ضعیف است. البته با این نرم افزار طراحی می توانید طرح هایی خاص و منحصر به فرد را پیاده کنید و در هر شرکت طراحی دکوراسیونی استخدام شوید. اگر معمار هستید و به دنبال یک نرم افزار مناسب هستید، رویت بهترین انتخاب است. معمار با این نرم افزار می تواند، دیتایل و طرح سه بعدی اولیه ساختمان را ایجاد کند. نرم افزار طراحی خانه Revit را می توانید بر روی پلاگین وی ری نیز نصب کنید، اما با نصب این برنامه بر روی پلاگین شما نمی توانید فرم های پیچیده معماری و طراحی را ایجاد کنید. رویت نسبت به نرم افزارهای گفته شده اجرایی تر است.

نرم افزار طراحی Home Design 3D Gold

با این نرم افزار طراحی خانه فرد قادر خواهد بود، طرح های داخلی و خارجی را ایجاد کند. کار کردن با این برنامه طراحی بسیار راحت است و طراح تنها با کشیدن و رها کردن اجزا می تواند، طرح مورد نظر خود را پیاده سازی کند. برای کار کردن با این برنامه باید بعد از باز کردن آن محیط مورد نظر خود را انتخاب کنید و در مرحله بعد اجزای مورد نظر خود را داخل محیط بارگذاری می کنید. برای زیباتر کردن طرح خود می توانید رنگ دیوارها را با اجزا ست کنید تا هارمونی زیباتری را ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *