جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آیا جدیدترین سبک های دکوراسیون داخلی اتاق خواب را می شناسید

آیا جدیدترین سبک های دکوراسیون داخلی اتاق خواب را می شناسید؟

مقاله ای که امروز قصد داریم برای شما مورد بررسی قرار دهیم راجع به دکوراسیون داخلی اتاق خواب است، اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از مردم تصور می کنند که دکوراسیون نشیمن بیش از سایر قسمت های منزل اهمیت داشته و برای اتاق خواب اهمیتی ندارد که چه نوع دکوراسیونی استفاده شود در حالی که چنین نیست، از آن جایی که این بخش از خانه محیطی برای استراحت است در نتیجه باید به گونه ای باشد که شخص در آن آرامش کافی داشته باشد، در ادامه هر آن چه باید در این باره بدانید را به شما خواهیم گفت.

  • انواع دکوراسیون اتاق خواب

در مقالات قبلی ما انواع سبک های موجود برای دکوراسیون داخلی منزل را ذکر کردیم اما در این مقاله به سبک هایی که برای اتاق خواب طراحی شده اند می پردازیم، سبک های موجود بدین شرح می باشند:

  • دکوراسیون مدرن برای اتاق خواب

در این سبک از دکوراسیون تنها وسایل ضروری وجود داشته و در فضای اتاق خواب قرار می گیرد، در یک کلام می توان گفت که در سبک مدرن وسایل باید به حداقل خود برسند، اگر به وسایل زیادی برای اتاق خواب خود نیاز دارید پیشنهاد می کنیم از کمد دیواری استفاده کنید چرا که هم وسایل زیادی را نگهداری می کند و هم این که ظاهر مرتبی دارد. در سبک اتاق خواب مدرن نور نقش بسیار مهمی دارد، برای وسایل نیز از مواد طبیعی مثل چوب بیشتر استفاده می شود.

  • دکوراسیون وینتیج برای اتاق خواب

منظور از دکوراسیون وینتیج در واقع سبک کلاسیک و قدیمی است، اشخاصی که این سبک را می پسندند باید عناصری را در اتاق خواب خود قرار دهند که همگی جز وسایل قدیمی و گذشته های دور می باشند. اتاق خواب هایی که به سبک وینتیج آماده می شوند از ظاهری ملایم و رمانتیک برخوردارند.

  • دکوراسیون روستیک برای اتاق خواب

روستیک یکی از جالب ترین سبک هایی است که تا به حال طراحی شده، در این سبک سعی می شوند تنها از عناصر طبیعی مثل چوب و سنگ استفاده شود، وسایلی که برای تزئین مورد استفاده قرار می گیرند نیز همگی از عناصر طبیعی بوده که با ظرافت بالا روی آن ها کار شده است. از جمله وسایلی که می توان برای این سبک استفاده کرد شامل چوب، پارچه های بافت دار، اکسسوری های قدیمی، رنگ های خنثی و… می باشد.

  • دکوراسیون  اسکاندیناویایی برای اتاق خواب

به دلیل سادگی خاصی که در این سبک از دکوراسیون وجود دارد جز محبوب ترین سبک ها به شمار می آید. در سبک اسکاندیناویایی رنگ سفید بیش از سایر رنگ مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر ویژگی هایی که می توان برای آن نام برد این است که معمولا استفاده از گل های طبیعی رواج دارد.

  • دکوراسیون ژاپنی یا ذن برای اتاق خواب

با توجه به نامی که برای این نوع از دکوراسیون انتخاب شده است می توان فهمید که مربوط به قاره آسیاست، دکوراسیون ژاپنی نیز مانند برخی از دکوراسیون هایی که شرح دادیم بسیار ساده است به همین خاطر برای کسانی که به آرامش خود اهمیت می دهند بسیار مناسب می باشد. به کاربردن از گل های طبیعی و پارچه های طبیعی از جمله عناصر مورد استفاده برای آن است، پرده های مورد استفاده برای این سبک از اتاق خواب ها باید به گونه ای باشد که نور به راحتی به فضای اتاق برسد پس استفاده از پرده های حریر و نازک بهترین گزینه است.

  • چگونه می توان بهترین طراحی دکوراسیون اتاق خواب را انجام داد؟

هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب نکاتی وجود دارد که اگر به آن ها توجه کرد و مد نظر قرار داد می توان بهترین طراحی را انجام داد. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سعی کنید از قرار دادن مبلمان اضافی در اتاق خواب بپرهیزید زیرا در غیر این صورت اتاق بی نظم و به هم ریخته به نظر می رسد. برای اطمینان از این موضوع می توانید به صورت امتحانی از تعداد مبلمان های غیر ضروری کم کنید سپس به مقایسه قبل و بعد از تغییر بپردازید.
  • به جای قرار دادن وسایل زیادی در جای جای اتاق خواب سعی کنید یک نقطه کانونی را در نظر بگیرید و روی آن مانور دهید به طور مثال می توانید با نورپردازی روی یک دیوار آن را مرکز توجه قرار دهید.
  • توصیه می شود برای هر وسیله ای که در اتاق خواب قرار می دهید جای خاصی در نظر بگیرید با این کار از آشفتگی و به هم ریختگی اتاق جلوگیری می کنید. به طور مثال برای اتاق کودک می توانید از یک جعبه یا سبد اسباب بازی استفاده کنید تا حجم زیادی از وسایل را درون آن قرار دهید، با این کار اتاق بسیار مرتب به نظر می رسد.
  • استفاده از آینه قدی را حتما در طراحی های دکوراسیون اتاق خواب خود قرار دهید زیرا انعکاس نور را دو برابر می کند. بهترین مکان برای قرار دادن آن کنار پنجره یا رو به روی پنجره است. علاوه بر این موضوع هر بار که آماده شوید می توانید ظاهر خود را با آن چک کنید.
  • برای این که آرامش را دو چندان به اتاق خواب خود وارد کنید از رنگ هایی آرامش بخش و خنثی برای دیوارها استفاده کنید. رنگ هایی مثل خاکستری، قهوه ای روشن و بژ در کنار آبی، سبزهای پاستلی، طلایی و زرد بهترین و مناسب ترین انتخاب ها می باشند.
  • برای پنجره ها بهتر است از پرده های ساده، روشن و حریر استفاده کنید تا نور به سراسر اتاق برسد خصوصا اگر اتاق خوابی با پنجره های کوچک دارید.
  • اگر کف اتاق خواب شما کاشی و سرامیک می باشد بهتر است در اطراف تخت از قالیچه و فرش استفاده کنید.
  • توجه به سقف دکوراسیون اتاق خواب نیز موضوع دیگریست که می تواند به زیبایی و آرامش آن منجر شود. برای سقف اتاق خواب بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید زیرا بازتر به نظر می رسد. توصیه می شود از رنگی که برای دیوار استفاده کردید برای سقف نیز به کار ببرید تا خطوط تیره و سایه ای که بین آن ها ایجاد می شود از بین برود.

 

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *