جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دکوراسیون آشپزخانه

کلمه کلیدی: دکوراسیون آشپزخانه

مهمترین بخش منزل برای خانم ها آشپزخانه است، زیرا بیشترین وقت خود را در آن جا صرف می کنند. خانم ها معمولا می خواهند که تمام وسایل و دکوراسیون آشپزخانه زیبا و کاربردی باشد، خریدن وسایل مناسب برای یک آشپزی راحت اهمیت دیزاین آشپزخانه را دو چندان می کند. هر کسی می تواند به بنا بر سلیقه خود دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود را انتخاب کند. اولین کاری که افراد باید انجام دهند انتخاب سبک و قالب آشپزخانه است. به دلیل باز بودن آشپزخانه های امروزی دکوراسیون داخلی در آن ها بسیار حائز اهمیت است، زیرا در جاهای مختلف منزل قابل مشاهده است؛ دکوراسیون در جذابیت و ظاهر منزل بسیار تاثیر گذار است. ما در این مطلب می خواهیم درباره دکوراسیون آشپزخانه مطالبی را عنوان کنیم، به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

انتخاب کردن کابینت های مناسب، یکی از مهم ترین مراحل در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. انتخاب سنگ روی کابینت ها ظاهری متفاوت به آشپزخانه می بخشد؛ سنگ های متفاوتی در بازار وجود دارد که این موضوع پروسه انتخاب را سخت می ‌کند. برای داشتن یک آشپزخانه مدرن باید به ساده بودن فضا توجه خاصی شود، بهتر است تمام لوازم آشپزخانه جای مناسب خود را داشته باشند. هر چقدر روی کانتر و جزیره آشپزخانه خلوت تر باشد، آشپزخانه مدرن تر و شیک تر به نظر می‌ رسد. رنگ هایی که در دکوراسیون آشپزخانه به کار می رود، باید با سایر وسایل هماهنگی داشته باشد، زیرا رنگ های تند در آشپزخانه باعث به وجود آمدن حس هیجان می‌ شود.

چیدمان آشپزخانه

بسیاری از افراد فکر می ‌کنند که نمی ‌توانند در آشپزخانه های کوچک دکوراسیون زیبایی طراحی کنند. این موضوع درست است که در فضاهای کوچک باید از وسایل محدود تری استفاده شود، اما وسایلی که در آشپزخانه های کوچک تعبیه می شوند باید دقیق و کاربردی باشند. معمولاً در آشپزخانه هایی که ابعاد کوچکی دارند باید تمام وسایل در جای خود قرار بگیرند و هیچ وسیله‌ اضافه در فضای آشپزخانه قرار نگیرد، زیرا باعث آشفتگی و نامنظمی محیط می شود. نظم و ترتیب در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک حرف اول را می‌ زند و باعث باز تر نشان دادن فضا می شود. معمولاً طراحان برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه از رنگ های روشن برای دیوارها و کابینت ها استفاده می کنند؛ میز ناهار خوری در این آشپزخانه ها باید کم جا باشد که باعث اشغال فضای زیاد در اشپزخانه نشود. چیدمان صحیح آشپزخانه باعث بهبود کیفیت زندگی و گرما تر بودن منزل است، زیرا آشپزخانه قلب تپنده هر خانه ای است.

یکی از اصول سه گانه دیزاین آشپزخانه ها کنار، هم قرار دادن یخچال، سینک ظرفشویی و گاز است. قرار گرفتن این سه عضو در آشپزخانه های کوچک بسیار تاثیرگذار است، بنابراین بهتر است که این سه عضو در کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ این موضوع باعث بیشتر شدن فضا برای دکوراسیون آشپزخانه می شود.

انتخاب کابینت مناسب

بهره گیری از کابینت‌ های که شبه کمد برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب هستند، زیرا با در اختیار قرار دادن فضای بیشتر به افراد کمک می کند که وسایل بیشتری در آن ها قرار دهند و از شلوغی بیش از حد جلوگیری کنند. هر چقدر فضای بین کابینت ها خالی باشد، آشپزخانه مرتب تر است. افرادی که می ‌خواهند فضای آشپزخانه آن ها بزرگ تر به نظر برسد باید از درب های شیشه ایی استفاده کنند، این درب ها باعث نشان دادن فضای داخلی کابینت ها می شود و خطای دید ایجاد می کند. در دکورسیوان اشپزخانه اگر رنگ دیوار با رنگ کابینت ها یکی باشد، مرزها از بین می رود و فضا بزرگ تر به نظر می رسد، بهترین گزینه برای این کار استفاده از رنگ های روشن مانند سفید و کرم است.

اگر فضای کافی برای چیدن وسایل وجود ندارد، بهتر است وسایل به دیوار آویزان شود. قفسه های دیواری انتخاب مناسبی برای بیشتر کردن فضا هستند. قفسه های دیواری برای قرار دادن تابه ها، قابلمه ها، سرویس های قاشق غذاخوری، سرویس های ادویه جات و حبوبات،گلدان ‌های طبیعی و مصنوعی، ظروف تزیینی و … است. استفاده از ظروف و وسایل تزیینی رنگ روشن باعث ایجاد جلوه های بصری زیبا و روح بخشیدن به آشپزخانه می شود.

نورپردازی در آشپزخانه

یکی از پر اهمیت ترین نکاتی که باید در دکوراسیون آشپزخانه رعایت شود، نورپردازی است.نور پردازی اصول و قوانین خاص خود را دارد؛ اگر در آشپزخانه پنجره طبیعی وجود دارد، بهترین روشنایی نور طبیعی است، زیرا باعث دلنشین تر شدن و بزرگ تر نشان دادن فضا می ‌شود. برای نورپردازی آشپزخانه معمولاً طراحان از لامپ‌ها و لوستر ها استفاده می کنند، در قسمت زیرین کابینت های بالایی معمولاً از لامپ های رشته ای بهره می گیرند، زیرا سطح کار پایین را روشن می کند و فضایی دلچسب به آشپزخانه می بخشد. برای زیباتر کردن فضای آشپزخانه از چراغ های سقف آویز استفاده می شود. در سال های اخیر برای دکوراسیون اشپزخانه ها از نورپردازی کف اتاق استفاده شده است. افراد می توانند در قسمت کفپوش ها از نور های کوچک ستاره مانند استفاده کنند که در زمان تاریکی از سمت کفپوش ها فضا روشن شود.

استفاده از لوازم جانبی سرگرم کننده در آشپزخانه

برای مدرن کردن آشپزخانه بهتر است از یخچال های وینتیجی استفاده شود، استفاده از لوازم جانبی فیروزه ای رنگ و هماهنگی آن با سایر وسایل جانبی منزل ترکیبی بسیار زیبا و شیک را آشپزخانه می بخشد. برای تزیین جاهای خالی آشپزخانه افراد می‌ توانند از انواع گلدان های شیشه ایی و مصنوعی رنگارنگ استفاده کنند، بهره گیری از یک ساعت زیبا و لوکس در آشپزخانه ضروری است. رنگ فیروزه ‌ایی یکی از مدرن ترین و محبوب ترین رنگ هایی است که امروز جای خود را در آشپزخانه ها باز کرده است و تغییرات را واضح تر نشان می دهد.

همه افراد به این موضوع واقف هستند که اشپزخانه مهمترین جای منزل است، زیرا از این مکان برای انواع پذیرایی ها استفاده می شود و محیطی پر رفت و امد است. آیتم های متفاوتی برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد، رعایت نکات مهم در طراحی دکوراسیون به افراد کمک می کند که محل زندگی ان ها، محیطی آرامش بخش برای ساکنان باشد.

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *