شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکوراسیون داخلی پذیرایی

کلمه کلیدی: دکوراسیون داخلی پذیرایی

در طراحی دکوراسیون داخلی معمولاً افراد به دنبال مدرنیته کردن منزل هستند. انجام دکوراسیون داخلی نیازمند رعایت یکسری از نکات مخصوص است؛ طراحانی که این کار را بر عهده می ‌گیرند به سلیقه مشتری بسیار اهمیت می ‌دهند. با رعایت کردن چند نکته مطمئناً دکوری زیبا و مدرن به مشتریان ارائه می گردد. ما در این مطلب قصد داریم درباره دکوراسیون داخلی پذیرایی مطالبی را عنوان کنیم، به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

  • چند نکته برای زیبا کردن پذیرایی

افرادی که به زیباترکردن محیط زندگی خود علاقمند هستند از ایده های مدرن امروزی بهره گرفته و سبک ها را دنبال می کنند. نیازی نیست که ابزارهای بسیاری در تغییر دکوراسیون پذیرایی به کار برده شود، انتخاب درست و اصولی از نکاتی است که افراد می‌ توانند برای زیبایی هر چه بیشتر از آن بهره بگیرند. امروزه برای دکوراسیون داخلی پذیرایی از سبک های ساده و مدرن استفاده می‌ کنند. در ادامه نکاتی را برای تغییر دکوراسیون پذیرایی اراائه می ‌کنیم:

  1. انتخاب سرویس مبلمان مناسب منزل

معمولاً اولین چیزی که در پذیرایی مورد توجه قرار می گیرد، مبلمان است. انتخاب مبلمان حتماً باید با در نظر گرفتن ابعاد منزل انجام شود؛ پر کردن تمام فضای پذیرایی با مبلمان به هیچ عنوان فکر خوبی نیست. معمولاً سبکی که برای مبلمان در نظر گرفته می شود باید با سایر وسایل منزل هماهنگی داشته باشد. امروزه از رنگ های روشن پارچه برای مبلمان استفاده می کنند، این رنگ ها فضا را بازتر نشان می ‌دهد، در مقابل مبلمان تیره باعث کوچک تر نشان دادن فضا می شود.

  1. بهره گیری از وسایل دکوری

برای دکوراسیون داخلی پذیرایی از دکور های متعددی استفاده می شود، برای گرم تر نشان دادن فضای سالن از ابزارهای دکوری بسیاری همانند: مجسمه ها، تابلوها و گل های تزیینی … می توان استفاده کرد. برای مدرنیته کردن منزل کارهایی که سبک ساده تری دارند بیشتر مورد توجه طراحان قرار می گیرند. اگر وسایل تزیینی اعم از آباژورها و تابلوها در جای مناسب خود قرار گیرند، مطمئنا فضایی شیک و آرامش بخش را برای افراد هدیه می کند. در پذیرایی معمولاً از آینه کنسول استفاده می شود، بهتر است از آینه کنسول هایی که دایره شکل هستند بهره گرفته شود. سایز اینه نسبت به فضا بسیار مهم است، هر چقدر سایز آینه بزرگ تر باشد فضا بزرگ تر به نظر می رسد.

  1. بهره گیری از نور پردازی

در دکوراسیون داخلی پذیرایی، نورپردازی بسیار حائز اهمیت است. در منزل هر چقدر نور طبیعی بیشتر باشد، دکوراسیون نیز جذاب‌ تر می ‌شود. یکی از مهم ‌ترین نکاتی که باید طراحان با ظرافت تمام به آن بپردازند استفاده از نورهای مخفی است، زیرا منزل به دلباز تر و دلنشین تر شدن فضای پذایرایی کمک می کند. در شب ها بهتر است که از نورهای کانونی و نقطه ای استفاده شود، زیرا میز و سقف را در معرض توجه قرار می‌دهد. بهره گیری از لوسترها در پذیرایی یکی دیگر از نکاتی است که به زیباتر شدن دکوراسیون کمک می کند. در انتخاب لوستر باید اندازه بلندی سقف، متراژ، فضا و سبک آن مشخص شود. معمولاً لوستر ها به دو نوع کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند؛ لوسترهای کریستالی جز سبک کلاسیک هستند.

  1. انتخاب دیزاین مناسب برای سقف کف پوش ها و دیوارها

به طور کلی برای تغییر دکوراسیون داخلی پذیرایی از دیزاین مناسب برای کف پوش ها، دیوارها و سقف استفاده می کنند. در پذیرایی تناسب رنگ این سه جز بسیار حائز اهمیت است. یکی دیگر از نکاتی که باید در دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار بگیرد، ابعاد فضای پذیرایی است. روشن بودن رنگ این سه جز در فضاهای کوچک خطای دید ایجاد می کنند که توهم محیط بزر گ تر را ایجاد می کند. رنگ های روشن برای بزرگ تر نشان دادن فضا بسیار کاربردی هستند، اما طرح های شلوغ و تیره فضا را کوچک تر و به هم ریخته نشان خواهند داد.

  1. اختصاص دادن وسایل کار در پذیرایی

بعضی از افراد دوست دارند که در دکوراسیون داخلی پذیرایی از وسایل کار استفاده کنند! این کار اشتباه نیست، اما باید با دقت، نظم و ظرافت خاصی انجام شود. به طورکلی طراحان برای جدا کردن فضای دیوار و زمین با استفاده از رنگ تیره تر کف پوش ها استفاده می کنند. یکی دیگر از نکاتی که باید در دیزاین کفپوش ها رعایت شود، استفاده از طرح‌های ساده است، زیرا کفپوش های شلوغ باعث بی ‌نظم نشان دادن منزل می شود. برای داشتن منزلی آرامبخش طرح کفپوش ها باید ساده در نظر گرفته شود.

  1. رنگ دیوارها

اگر طراحان برای دکوراسیون داخلی پذیرایی از رنگ های خنثی استفاده کنند مطمئناً حس دلپذیری را در منزل به وجود خواهند آورد زیرا تنوع رنگ ها باعث می شود که محیط شلوغ و نامناسب به نظر برسد وی هیچ نیازی نیست که تمام دیوارها با کاغذ دیواری پوشیده شود انتخاب یک یا دو دیوار می تواند گزینه مناسب تری باشد.

  1. انتخاب پرده برای پذیرایی

پرده یکی از مهمترین اجزای پذیرایی است؛ تنوع رنگ و طرح پارچه ها بسیار زیاد است، بهتر است رنگ و طرح پرده با وسایل منزل هماهنگ باشد. در منازل کوچک معمولاً از پرده های حریر و یا پرده های کرکره استفاده می شود. ایده های متفاوتی درباره پرده ها وجود دارد، بهتر است در پذیرایی ها از پرده های مدرن استفاده شود.

نکات مهم در دلنشین کردن فضای پذیرایی

  • در دکوراسیون داخلی پذیرایی معمولاً از رنگ سفید استفاده می کنند، ترکیب رنگ های خنثی با رنگ سفید پذیرایی را آرام بخش می کند.
  • معمولاً پس زمینه سفید دیوارها جذابیت دو چندانی به تابلوهای هنری می بخشند و زیبایی آن ها را چند برابر می کنند.
  • نورپردازی می تواند جلوه ویژه‌ای به منزل ببخشد.
  • انتخاب درست طرح پرده ها، اندازه دقیق آن ها و همین طور قابلیت تنظیم نور در دلنشین تر شدن منزل بسیار تاثیرگذار است.
  • استفاده بجا و مناسب از وسایل دکوری و تزئینی می تواند فضا را دلچسب تر کند، اما استفاده بیش از حد از آن ها باعث شروع شدن و آشفتگی پذیرایی می شود.
  • استفاده ی حداکثری از فضای دسترس باعث زیباتر شدن فضای پذیرایی می شود.

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *