جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

قیمت فرش دستباف + خرید فرش دستباف

چرا خرید فرش دستباف از محصولات ماشینی بهتر است؟

فرش دستباف یا ماشینی؟ خرید فرش دستباف می تواند مزایای زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد اما این مزایا روی قیمت فرش دستباف نیز تاثیرگذار خواهد بود. از جمله مزایای خرید فرش دستباف این است که، فرشهای دستباف معمولاً مقاوم ترند؛ طول عمر بیشتری دارند؛ جزئی خاص و منحصر به فرد در طراحی دکوراسیون خانه محسوب می شوند؛ می توانند رنگ و روح بیشتری داشته باشند و از طرفی فرش های دستباف بیشتر از مواد طبیعی خالص ساخته می شوند.

در ادامه این متن خلاصه ای از مزایای اصلی خرید فرش دستباف را آورده ایم.

  1. طول عمر بیشتر

به طور کلی، ساخت فرش با استفاده از دست زمان زیادی می برد و افرادی که فرش می بافند انواع خاصی از دستگاه های بافندگی را برای این کار استفاده می کنند. موادی که در فرش دستباف استفاده می شود ابریشم یا پشم است. اما فرش های ماشینی با موادی مصنوعی ساخته می شوند که دوام چندانی ندارند. بنابراین می توان گفت که خرید فرش دستبافت در مقایسه با خرید فرش های ماشینی به صرفه تر است. اما شما باید برای مدت طولانی شستشو و تمیز کردن آن را به طور منظم انجام دهید.

  1. کیفیت بهتر

کیفیتی که با خرید فرش دستباف بدست خواهید آورد با دیگر فرش ها قابل مقایسه نیست. فرش های دستبافت دارای دوخت با کیفیت و ظریفی هستند. قالیباف ها معمولا مطمئن می شوند که محصولات آنها از بهترین کیفیت و ماندگاری برخوردار هستند. چندین ماه طول می کشد تا فردی یک فرش بسازد. به همین دلیل قیمت فرش دستباف گران است. اما بنظر به صرفه می آید که آیآیآ مقداری بیشتر هزینه کنید تا چنین محصولاتی با دوام و با کیفیت را بدست آورید.

  1. بافت ها و طرح ها

آیا درحال تغییر دکوراسیون خانه خود هستید؟ موارد زیادی مانند رنگ، مبلمان، نور و سبک باید در نظر گرفته شود. اما در حالی که همه به این عوامل فکر می کنند، اغلب انتخاب بافت فرش جدیدشان را فراموش می کنند. در این دنیای مدرن، بافت فرش نقش مهمی در طراحی داخلی خانه دارد. این می تواند برای یک خانه تازه تزیین شده کاربردی و همچنین قابل توجه باشد.درواقع اگر بتوانید نوع بافت فرش را نیز خودتان متناسب با طراحی داخلی منزلتان انتخاب کنید، کاری متفاوت و مفید برای طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان انجام داده اید!

فرش های دستباف را می توان طبق سلیقه شخصی سفارشی سازی کرد، ویژگی ای که با فرش های ماشینی قابل دسترسی نیست. بافت عامل مهمی است که بهتر است خریداران هنگام خرید فرش دستباف به آن توجه می کنند. به همین دلیل اگر می خواهید طراحی فرش خانه تان رو خودتان انجام دهید بهتر است خرید فرش دستباف را انتخاب کنید؛ زیرا در این صورت است که می توانید به راحتی موادی را که فرشتان از آن ساخته شده در خانه خود احساس کنید.

به همین دلیل است که می توانید فرشهای دستباف را هنگام برنامه ریزی برای دکوراسیون جدید خانه انتخاب کنید.

  1. متناسب با آب و خوا و تثبیت صدا

فرش های مصنوعی اصولا هیچ توانایی خاصی در در گرم کردن یا خنک سازی اتاق ندارند.

به همین دلیل یکی از مزایای خرید فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی این است که فرش دستباف همانند منبع طبیعی برای تثبیت صدا است که اغلب در آپارتمان ها و استودیوهای ضبط صدا استفاده می شود. از طرفی مواد موجود در فرش دستباف سبب می شود که این فرش بدون خیس شدن تا 30٪ از وزن خود را بخار آب جذب کند و باعث آزاد شدن یا حفظ این رطوبت می شود تا شما در تابستان خنک و در زمستان گرم باشید.

  1. قیمت فرش دستباف

به طور کلی قیمت فرش دستباف نه یک مزیت است و نه یک عیب! درواقع تفاوت قیمت فرش دستباف با فرش های ماشینی متداول به علت نوع متریال، مدت زمان ساخت و تعداد گره ها است. به طور کلی عامل اصلی تعیین قیمت فرش دستباف تعداد گره های آن است. چرا که هر چه تعداد گره های فرش دستباف بیشتر باشد درواقع فرش از لطافت و کیفیت بالاتری برخوردار است و هرچه تعداد گره های فرش بالاتر باشد، زمان و مواد بیشتری برای ساخت آن لازم است. منظور از تعداد گره ها، تعداد گره های بافته شده در هر اینچ مربع از فرش است. قیمت فرش دستباف با 60 تا 1000 گره در هر اینچ معمولا گران تر است.

با وجود اینکه سبک و محبوبیت نیز خود عامل تعیین کننده ای در قیمت فرش دستباف محسوب می شود بنابراین چون فرش های دستباف عموما از محبوبیت بیشتری نسبت به فرش های ماشینی برخوردار هستند قیمت بالاتری هم دارند.

به طور کلی اگر چه گرچه هر دو فرش دستباف و ماشینی می توانند به نوبه خود زیبا باشند، اما تفاوت قیمت بین این دو نشان دهنده تفاوت آنها در ظرافت ظاهری، سبک، متریال، محبوبیت و … است.

 

مطلب پیشنهادی

5 راه انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن …

5 راه انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن … هنگام انتخاب مبل گزینه هایی زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *