جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مبل چرمی بهتر است یا پارچه ای ؟

مبل چرمی بهتر است یا پارچه ای ؟ …

مقدمه

انتخاب نوع مواد مبلمان شما یا به عبارت بهتر، چرمی یا پارچه ای بودن مبلمان تا حد زیادی به سبک زندگی شما، بودجه و کاربرد مبلمان شما بستگی دارد. مبل پارچه ای در مقابل مبل چرمی با توجه به چگونگی زندگی شما در حال حاضر و آینده تعیین خواهد شد. اگرچه نمی توانید همه چیز را در مورد آینده بدانید، اما می توانید با کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعیین بهینه مواد مبل، انتخاب بهتری داشته باشید.

دوام و کارایی

هرچه کیفیت مواد شما بالاتر باشد، ماندگاری بیشتری نیز دارند. انتخاب مبلمانی زیبا و مطابق مد روز خوب است اما بدون در نظر گرفتن متریال مصرفی برای مبلمان ممکن است صرفا متحمل هزینه های اضافی شوید. پس در اولین گام صرف نظر از انتخاب مبل پارچه ای در مقابل مبل چرمی، به دنبال مواد با دوام باشید.

برای مبل پارچه ای: استفاده از پارچه های کتان، پنبه و پشم گزینه های عالی هستند. این پارچه ها با برخی مواد مصنوعی مخلوط می شوند، معمولا دارای یک یا دو منفذ برای عبور و مرور هوا دارند و تمیز کردن آنها آسان تر است. از نظر نگهداری هم بهتر است به طور مرتب با جاروبرقی تمیز شوند. با برداشتن بقایای اضافی از بافت، رنگ یکنواخت مبل خود را بیشتر می کنید. کاناپه های پارچه ای ممکن است در اثر استفاده زیاد نازک و آسیب پذیرتر شوند، اما انتخاب یک مدل با کیفیت بالا می تواند این خطر را کاهش دهد.

برای مبل چرمی: نوع چرم مصرفی در مبلمان شما در واقع طول عمر و دوام کاناپه شما را تعیین می کند. مبل چرم مانند مبل پارچه ای نازک نمی شود و از این نظر دوام خیلی بیشتری دارد که در این بین نوع چرم کیفیت و طول عمر مفید مبل را تعیین می کند؛ چرم های ارزان قیمت یا غیراصل به طور معمول ترک خورده یا کمرنگ می شوند. برای کاهش خطر این اتفاق، به دنبال چرم هایی باشید که دارای نشانه هایی از اصل بودن باشند. از خرید مبلمانی که فقط با لایه هایی از چرم ارزان که با چسب به هم چسبیده اند، پوشانده شده اند، خودداری کنید.

از بین بردن لکه ها

درمان لکه ها روی مبل های پارچه ای و چرمی مراحل مختلفی دارد، اما هر دو به یک روش آغاز می شوند: ابتدا سطح مبل را خیس کنید. صرف نظر از نوع لکه، لکه گیری با پارچه نرم اولین قدم برای احیای مجدد کاناپه شما است.

برای مبل پارچه ای، باید دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید. بسته به آرایش پارچه مبل و جنس آن روش های مختلفی وجود دارد. حتی برخی روش ها ممکن است کاناپه شما را بیشتر لکه دار یا تغییر رنگ دهد. انتخاب روش مناسب برای لکه گیری مانند هر چیزی، کیفیت طول عمر را تعیین می کند.

در مقابل لکه گیری از مبل چرمی آسان تر است. از آنجا که میزان نفوذ مواد در چرم نسبت به پارچه های بافته شده کمتر است، بنابراین پاک کردن لکه به آرامی به از بین بردن کامل آن کمک می کند. مراقبت های پیشگیرانه از چرم نیز کمک زیادی به سهولت لکه گیری می کند.

راحتی

راحتی یک مبلمان اندکی به حس و حال و سلیقه شما مربوط می شوید. بنابراین انتخاب در اینجا راحت تر است. کافی است خود بپرسید که کدام یک احساس بهتری در بدن شما ایجاد می کند؟ راحتی نیز به ظاهر گره خورده است. مهم نیست که کاناپه شما چقدر سرحال است اگر سبکی را دوست ندارید انتخاب کنید مسلما در آن احساس خوبی نخواهید داشت.

فاکتورهای زندگی

وقتی صحبت از مبل های پارچه ای و چرمی می شود، باید سبک زندگی طولانی مدت خود را در نظر بگیرید. در اینجا دو سوال اساسی آورده شده است:

آیا به فصل بهار حساسیت دارید؟

اگر بله، چرم را در نظر بگیرید. کاناپه های پارچه ای راحت تر از چرم ریزگردها و سایر مواد حساسیت زا را به خود جذب می کنند و می توانند سبب ایجاد حساسیت بیشتر و طولانی تری در شما شوند. در مقابل مبل های چرمی ضد حساسیت هستند.

آیا شما حیوان خانگی دارید؟

به منظور تمیز کردن راحت تر، ماندگاری بیشتر و ظاهری سازگارتر با زندگی شما، با ما به طور کلی مبل چرم را برای صاحبان حیوانات خانگی توصیه می کنیم.

بچه های کوچک نیز در این مورد تاثیرگذار خواهند بود. به طور کلی فرزندان خود را در نظر بگیرید: آیا آنها معمولا شلوغ کاری می کنند و ممکن است سبب ایجاد کثیف کاری و یا حوادث احتمالی روی مبلمان شما شوند؟ با این وجود اگر واب مثبت است چرم ممکن است بیشتر به کار شما آید. اگر چه هیچ راه قطعی و قابل اطمینان در برابر خرابکاری کودکان وجود ندارد اما در نظر گرفتن این موارد و انتخاب بهینه مواد و انجام کارهای پیشگرانه مانند استفاده از روکش های محافظ و … همگی می تواند به نوبه خود تاثیرگذار باشد.

 

مطلب پیشنهادی

5 راه انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن …

5 راه انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن … هنگام انتخاب مبل گزینه هایی زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *