پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن آگهی دکوراسیون داخلی

در این مقاله قصد داریم درمورد متن آگهی دکوراسیون داخلی توضیح دهیم.

در آغاز زندگی بشر کمتر نشانه ای از سلیقه و زیبا شناسی وجود داشت بشر اولیه حتی در ساخت منزل گاه از برخی حیوانات همانند پرندگان کج سلیقه تر و کم ذوق تر بود . بنابراین با نگاهی به طبیعت فرا گرفت که باید زیبا تر زسیت و زیبایی را خلق نمود . اولین و بهترین نمونه های معماری و طراحی درایران و چین و مصر و روم و یونان نمود پیدا کرد . هر چند متاسفانه هیچ کدام از این کشورهای پیشرو نهایتا بهترین ها باقی نماندند . اکنون علاوه بر هنر معماری انسان در اندیشه معماری داخلی بهتر و طراحی دکوراسیون داخلی منازل افتاده است .

اکنون دیگر دکوراسیون داخلی خود یک علم و هم زمان یک هنر محسوب می گردد. در این مجال کوتاه می کوشیم در مورد دکوراسیون داخلی شمه ای کوتاه به عرض شما عزیزان جان برسانیم .

طراحی دکوراسیون داخلی منزل چیست ؟

هماهنگ نمودن قسمتهای مختلف درون خانه به نیت زیباتر سازی منزل و همچنین بالا تر بردن بهره وری در فضای خانه بصورت هنرمندانه را می توان تعریفی نسبتا مناسب برای این هنر دانست . هماهنگی و هارمونی بین اجزا و اشیا و رنگ ها و جنس ها نهایتا تشکیل دهنده یک ساختار کلی بنام طراحی دکوراسیون داخلی منزل هستند .

طراحی دکوراسیون داخلی در چه مکان هایی کاربرد دارد و به چه دلیل ؟

فروشگاه ها و هایپر مارکت ها : به سبب افزایش بهره وری در فضای فروشگاه و چشم نواز نمودن ویترین جهت جذب مشتری و مناسب سازی قفسه ها و افزایش دسترسی به کالا ها و… از مهمترین دلایل نیاز به طراحی دکوراسیون در فروشگاه ها است .

فضاهای اداری : چه در فضاهای اداری شخصی و چه دولتی تلاش می شود که فضای داخلی نشان دهنده دیسیپلین و نظم و قائده مندی است . مناسب سازی فضا جهت کار بهتر کارمندان و ایجاد فضای راحت اداری و نیز ایجاد حس آرامش و کاهش خستگی های روحی از دلایل استفاده از این هنر در طراحی دکوراسیون ادارات و فضا های اداری است .

بیمارستان ها و مراکز درمانی : در این مراکز تلاش می شود که طراحی به سمت پاکیزه و امن نشان دادن فضا و افزایش روحیه بیماران و ایجاد فاصله گذاری هیا بهداشتی بین بخش ها و اتاق ها و تخت های مختلف پیش برود یک طراح خوب باید بیمارستان را با نگاه اولویت های طبی طراحی داخلی نماید .

خانه ها : اجازه بدهید بیشترین تاکید این مبحث را به این سو هدایت نماییم پس در ادامه می پردازیم به فاکتورهای مهم و امتیاز دار در طراحی دکوراسیون داخلی منازل

فاکتورهای مهم در طراحی چیدمان داخلی منازل شما:

توجه ویژه به نقش مبلمان در طراحی : حجم زیادی از چشم انداز فضای عمومی منازل ما را مبلمان تشکیل می دهد . یک طراح خوب شکل و حجم و رنگ و استایل مبلمان را حتما در طراحی خود منظور خواهد کرد و اصولا بدون توجه به مبلمان موجد اقدام به طراحی نخواهد کرد . یک طراح کارکشته هماهنگی اصلی را از این نقطه آغاز خواهد کرد.

تابلوها و آثار هنری منزل: طراح خوب سبک خانه را شناسایی می نماید و طراحی را با ان نگاه تطبیق می دهد . اگر سبک تابلوها و آثار هنری مدرن یا سنتی باشد بر طراحی اصلی دکوراسیون اثر خواهد گذاشت . طراحی ما باید با بافت خانه دارای هارمونی باشد و پارادوکس های نچسب در شاکله کلی خانه وجود نداشته باشد .

توجه ویژه به نور و رنگ : رنگ ها و نورها در خانه یک هدف مشترک را دنبال می کنند . گرمی و سردی رنگ ها نور ها و شدت آنها می تواند از پارامترهای موثر در تعرییف سبک طراحی داخلی یک خانه دارد. نور نه باید زیاد باشد و فضای خانه را شبیه یک فروشگاه نماید و نه کم همانند یک کافه! از سویی باید در رنگها هم انرژی به اندازه کافی القا شود و هم آرامش و این دو با هم به صورت استادانه ای در هم آمیخته شوند .

پارتیشن بندی و دیوار بندی استادانه : با این کار هم باید راندمان فضا را بالا برد هم حریم ها را ایجاد نمود و هم بخش های مرتبط را به هم نزدیک و برعکس دور نمود. بسیار مهم است که در طراحی داخلی خانه خواسته های ما در همان فضای محدود به بهترین وجه تامین شود .باید جهت حفظ کلاس سعی کرد فضای نشیمن رااز ورودی فاصله انداخت . حتی آشپزخانه را با مانعی هر چند کوچک از غذاخوری جدا نمود راه رو ها را به اتاق ها متصل نکرد و… همین ظرایف اثر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی خواهد داشت .

کف زیبا را فراموش نکنیم : در طراحی داخلی منازل باید حتما توجه داشته باشیم که برای زندگی دایمی در یک منزل سکنه نیاز دارند که زیر پای مناسبی داشته باشند . کف پوش حتی اگر خیلی هم دیده نشود تاثیر بسیاری بر افزایش امتیاز طراحی داخلی خانه ها دارد . کفپوش های چوبی و پارکت حس صمیمیت و اصالت بیشتری القا می نمایند و کف پوش های سنگی و سرامیک یجدیت و رسمیت و استحکام بیشتر را . رنگ نیز اثر زیادی بر طراحی مادارد . برای بزرگتر نشان دادن فضا رنگ های روشن توصیه می شوند برای نشان دادن صمیمیت رنگ های گرم تر پیشنهاد می شود در اتاق ها و فضاهای مختلف می توان رنگ های دیگری را آزمود مثلا رنگ های فانتزی در اتاق کودک و رنگهای گرم برای کاهش خستگی کدبانو در آشپزخانه و …. این ها نکاتی هستند که حتما باید مد نظر طراحان دکوراسیون خانگی قرار گیرد .

شومینه و بخاری و کتابخانه و گل به مثابه یک عنصر جذاب : این عناصر را نباید به هیچ وجه در طراحی و شمای کلی منزل نادیده گرفت . هر کدام از این عناصر علاوه بر حنبه کاربردی خود باید به عنوان عنصری هنری در جا و طرح و رنگ مناسب انتخاب شود .

فراموش نکنیم که هر کاری نیاز به تخصص خود رادارد . لزوما هزینه بیشتر منجر به زیبایی بیشتر خانه نخواهد شد وقتی نگاه هنری در آن لحاظ نشود. مجموعه ما می کوشد این نگاه را به شما اهدا نماید . بامید دیدار و همکاری .

از شما بسیار متشکریم که مطلب سایت مارا برای مطالعه انتخاب کردید.

 

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *