شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکوراسیون داخلی آشپزخانه و هر آن چه که باید در این باره بدانید

دکوراسیون داخلی آشپزخانه و هر آن چه که باید در این باره بدانید

امروز قصد داریم مقاله ای را تحت عنوان دکوراسیون داخلی آشپرخانه برای شما مورد بررسی قرار دهیم، اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید پس با ما همراه باشید.

همانطور که دکوراسیون داخلی سایر نقاط منزل بسیار اهمیت دارد و سبک های مختلفی برای آن وجود دارد برای آشپرخانه نیز چنین است از این نظر که حتی برای آشپزخانه نیز سبک های مختلفی وجود دارد، هر یک از این سبک ها ویژگی های خاص خود را دارند که آن ها را از دیگری متمایز می کند، در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

  • دکوراسیون داخلی آشپزخانه شامل چه وسایلی می باشد؟

دکوراسیون داخلی آشپزخانه به تمامی وسایلی که در آن نقشی داشته باشند گفته می شود البته در این میان برخی از آن ها نقش برجسته تری دارند به طور مثال کابینت ها از مهم ترین عناصری هستند که در محیط آشپزخانه می توانند ایفای نقش کنند زیرا بیش از سایر وسایل به چشم می آیند. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی آشپزخانه را تغییر دهید با توجه به سایر وسایل و سبکی که در منزل شما حاکم است برای انجام این کار اقدام کنید، با این کار نه تنها هارمونی جذابی به وجود می آید بلکه یک دستی خاصی در تمام خانه مشاهده خواهد شد.

  • مهم ترین عناصری که باید برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه در نظر گرفت شامل چه مواردی می باشد؟

ممکن است بسیاری از شما با خود بگوید که بیشتر ظرفیت آشپزخانه با کابینت پوشیده می شود پس در این زمینه نکته ی خاصی برای گفتن وجود ندارد اما این یک تفکر غلط است، از جمله نکاتی که باید در این میان به آن دقت کرد به شرح زیر است:ن آن خسیاروسیراسخیار

  • به شکل آشپزخانه خود دقت کنید

آشپزخانه ها در هر خانه ای می تواند شکل متفاوتی داشته باشد پس زمانی که قصد دارید برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود تصمیم می گیرد باید به شکل آن نیز توجه کنید، گاهی ممکن است وسیله ای که انتخاب کرده اید متناسب با فضای آشپزخانه شما نباشد. فضاهای بزرگتر برای طراحی و اجرا بهتر می باشند.

  • به میزان نور توجه کنید

نورها به طور کلی به دو دسته ی طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که نه تنها در محیط آشپزخانه بلکه در محیط منزل نیز بسیار کاربرد داشته و در زیبایی تاثیر گذار است. نور طبیعی همان نور خورشید است که از طریق پنجره ها به محیط می تابد، اما نور مصنوعی در واقع همان نورهایی است که به شکل های مختلفی مثل لامپ، ریسه و… ساخته و برای محیط مورد استفاده قرار می گیرند، آشپرخانه باید روشن باشد به نحوی قلب خانه محسوب می شود.

  • ایمنی را پیش از زیبایی در نظر بگیرید

هیچ گاه ایمنی را قربانی زیبایی نکنید، بدین معنا که هنگام ساخت یا اجرای دکوراسیون داخلی آشپزخانه ابتدا به ایمنی توجه کنید زیرا منابع انرژی زیادی از جمله گاز و برق در آن با فاصله ی کمی از هم قرار دارند و در صورتی که ایمنی آن ها توجه نشود می تواند خطرساز باشد به طور مثال سیم های برق باید از یک پوشش برخوردار بوده و از جای مناسبی عبور داده شوند.

  • به تهویه مناسب توجه کنید

به تهویه ی آشپزخانه ی خود دقت داشته باشید، یعنی سعی کنید برای تهویه از پنجره ها استفاده نکنید زیرا علاوه بر این که می تواند هوای آلوده و گرد و غبار را به داخل انتقال دهد بلکه ممکن است باعث خطرات دیگری مثل خاموش شدن گاز و پخش شدن آن در محیط خانه، آتش سوزی در صورت نزدیک بودن پرده با گاز و… شود.

  • حداکثر فضا را به کار ببرید

اگر می خواهید از حداکثر فضا برای محیط آشپزخانه خود استفاده کنید پیشنهاد می کنیم وسایلی را به کار ببرید که حجم های هندسی منظمی دارند به این خاطر که وسایل به کار رفته شده در آن ها به درستی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. برعکس آن دسته از اثاثیه هایی که شکل نامظمی دارند علاوه بر این که فضایی را اشغال می کنند بلکه نمی توانند آنگونه که باید وسایل را در خود جای دهند.

  • به رنگ ها دقت کنید

توجه به رنگ ها از دیگر نکاتی است که می تواند تاثیر مستقیمی روی دکوراسیون داخلی آشپزخانه داشته باشد، به طور مثال اگر آشپزخانه ی کوچک با پنجره های کوچکی دارید که نور را به درستی به داخل انتقال نمی دهند پس از وسایل سفید رنگ استفاده کنید چرا که هم به روشنایی محیط و هم به بزرگتر نشان دادن آن کمک می کنند.

  • برای کاهش قیمت های دکوراسیون داخلی آشپزخانه چه کاری می توان انجام داد؟

همانطور که می دانید امروزه قیمت تمامی اجناس بالا رفته است به این خاطر که هیچ ثبات قیمتی در بازار وجود ندارد به همین دلیل اگر شخصی قصد داشته باشد که دکوراسیون منزل یا آشپزخانه خود را تغییر دهد باید هزینه ی زیادی را برای این کار بپردازد، اما نگران نباشید چرا که ما راه هایی را به شما پیشنهاد می دهیم تا با کمترین هزینه دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر داده و به هدف دلخواه خود برسید. راهکارهای فوق بدین شرح می باشند:

  • همانطور که می دانید کابینت ها اصلی ترین عنصر در زیبایی آشپزخانه به حساب می آیند اما اگر بخواهید آن ها را تغییر دهید به پول زیادی نیاز دارید به جای این کار می توانید از روکش هایی ها برای کابینت هستند استفاده کرده و رنگ آن ها را تغییر دهید، رنگ سفید بیشترین محبوبیت را در این میان دارد.
  • شما حتی می توانید کاشی های آشپزخانه را نیز بدون بهم ریختگی یا نیاز به هزینه ی زیاد تغییر دهید ، برای این کار کافیست از برچسب هایی که مخصوص کاشی هستند استفاده کنید.
  • با تعویض شیرآلات آشپزخانه نیز می توانید تغییر چشم گیری در دکوراسیون آشپزخانه به وجود آورند.
  • در صورتی که پول کافی برای تغییر وسایل داشتید می توانید آن دسته از وسایلی که از دور مد خارج شده اند نیز تعویض کنید.

با سپاس از همراهی همیشگی شما، امیدواریم که رضایت کافی را از این مقاله داشته باشید.

 

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *