سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

طراحی مبلمان داخلی

در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی مبلمان داخلی توضیح دهیم.

مبلمان یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون داخلی می باشد که اگر به آن دقت شود نتیجه ای بسیار دلپذیر خواهد داشت.

ما عنوان های زیر را شرح خواهیم داد:

تعریف طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی مدرن

اصول های اولیه طراحی مبلمان داخلی

طیف رنگ

چیدمان

مزایای استفاده از دکوراسیون داخلی

نکات چیدمان داخلی

سبک های دکوراسیون داخلی منزل

تعریف طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون به معنی آراستن و مرتب کردن است. این کار بسیار به زیبایی شناسی توجه دارد.

کسانی که شغل آن ها دکوراسیون داخلی است به مشتری در انتخاب وسایل مناسب و نحوه چیدمان آن ها کمک می کنند تا به نتیجه ای مطلوب و جذاب برسند. شما می توانید از متخصصان این کار برای چیدمان داخلی خانه های مسکونی، دفاتر کاری، مغازه ها و غیره مشاوره بخواهید.

بسیاری بر این باورند که مبلمان داخلی کار بسیار راحت و ساده ای می باشد و فقط به سلیقه افراد ربط دارد اما اینطور نیست. این حوزه بسیار گسترده است و نکته های بسیار زیاد و مهمی در آن وجود دارد که با پیروی از آن می توانید با هزینه های کمتر نتیجه های بهتری بگیرید.

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن اساسش استفاده کمتر از وسایل است و هرچه تعداد مبلمان کمتر باشد نتیجه مطلوب تری حاصل می شود. در این نوع چینش معمولا وسایل یک اتاق محدود به میز، کاناپه و اشیا بسیار کمی است.

اصول های اولیه طراحی مبلمان داخلی

در ابتدایی ترین مرحله شما باید قادر به تصور کلی چیدمانی که می خواهید آن را طراحی کنید باشید. و با داشتن یک ذهنیت خاص کار های خود را جلو ببرید. اگر هم فکر می کنید به ذهن سپردن اینکار سخت است پس یک قلم و کاغذ بردارید و روی آن یادداشت کنید.

بسیاری فکر می کنند اولین وسیله ای که باید تهیه کنند مبل یا کاناپه است. اما پیشنهاد متخصصان این حوزه این است که برای شروع مبل را انتخاب نکنید چون باعث محدودیت انتخاب شما در خرید وسایل دیگر می شود.

حتما به متراژ محیطی که می خواهید برای آن وسیله تهیه کنید دقت داشته باشید. چون مبل بزرگ تر یا کوچک تر باعث می شود نتوانید چیدمان اصولی و درست را داشته باشید.

در طراحی مبلمان داخلی باید بین زیبایی شناسی و کاربردی بودن وسایل تعادل برقرار باشد. مبلمان باید کاربردی و چیز اضافه ای نباید داشته باشد.

طیف رنگ

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در طراحی مبلمان داخلی انتخاب طیف رنگی است.

انتخاب رنگ به ابعاد و متراژ و همینطور میزان نور طبیعی محیط بستگی دارد.

رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی باعث افزایش آدرنالین در خون می شوند که منجر به بالا رفتن فشار خون می شود. همچنین احساس گرما را به بدن منتقل می کنند. رنگ های سرد مانند سبز و آبی باعث کاهش ضربان قلب می شوند و حس سرما را به بدن منتقل می کنند.

معمولا بعد از ورود به هر مکانی بی اختیار به دیوار های آن نگاه می کنید. پس باید دیوار ها دارای رنگی مناسب باشند.

چیدمان

از فاکتور های اساسی در اجرای دکوراسیون داخلی چیدمان وسایل است. چیدمان آخرین مرحله از دکوراسیون داخلی می باشد.

شما تصمیم می گیرید چیدمان فضای داخلی مدرن باشد یا سنتی و یا یک فضای آرام را ترجیح می دهید یا رسمی.

مزایای استفاده از دکوراسیون داخلی

طراحی مبلمان و دکوراسیون به عنوان یک دانش محسوب می شود و استفاده از آن در مکان های مختلف می توان اهداف بسیار مهمی را دنبال کند.

به عنوان مثال اهمیت به دکوراسیون داخلی فروشگاه می تواند باعث جذب بیشتر مشتری شود. یا در یک اداره پر رفت و آمد می تواند باعث آرامش و راحتی کارمندان گردد. همچنین در خانه ها محیطی گرم و دوستانه را به اعضای خانواده هدیه می دهد.

نکات چیدمان داخلی

برای طراحی و چیدن دکوراسیون داخلی باید به نکات فراوانی توجه کرد. که به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

توجه به مبلمان.

یکی از مهم ترین نقش ها در دکوراسیون داخلی را مبلمان دارد. تقریبا در تمام فضا های اداری و غیر اداری می توان از مبل ها استفاده کرد. پس باید با دقت فراوان آن ها را انتخاب کنید و سعی داشته باشید با رنگ دیوار ها و فرش و بقیه وسایل هماهنگی داشته باشد.

قاب عکس.

نمونه دیگر از نکاتی که باید به آنها توجه کنید انتخاب قاب عکس یا قاب های هنری است. بهتر است تصویری که انتخاب می کنید با فضای مکانی که آن را قرار می دهید تناسب داشته باشد.

نور.

نور نقش زیادی در بهتر دیده شدن طراحی شما دارد. لوستر ها و منابع نور باید در بهترین مکان قرار بگیرند تا هم نور دهی کافی داشته باشند هم صرفه جویی شود. میزان نور بسته به نیاز هر قسمت باشد. مثلا آشپزخانه باید پر نور باشد و در راهرو ها می توان از نور کمتری استفاده کرد.

کف پوش ها.

یکی از عواملی که باعث تغییر و زیبایی بسیاری می شود استفاده از کف پوش ها است. اگر بتوانید کف پوش مناسب با سبک دکوراسیون داخلی خودتان انتخاب کنید تاثیر بسیار شگفت انگیزی در فضای شما خواهد داشت.

کف پوش ها فضای صمیمیت و دوستی را القا می کنند. سنگ و سرامیک نیز فضای رسمی تری به طراحی شما می دهند.

سبک های دکوراسیون داخلی منزل

در اینجا به سه سبک دکوراسیون داخلی منزل اشاره می کنیم.

سبک مدرن

برای داشتن دکوراسیونی مدرن باید بدانید مهم ترین ویژگی سبک مدرن ،رنگ های ساده و خط های منظم است. هرچه فضا خلوت تر و ساده تر باشد مناسب تر است.

بهتر است از شیشه و رنگ های سفید و سیاه نیز در محیط بیشتر استفاده شود.

سبک مینیمال

در این سبک چون از رنگ سفید بسیار زیادی استفاده می شود به سبک مدرن شباهت دارد. از دیگر رنگ های پر کاربرد باید به رنگ های خنثی اشاره کرد. در این سبک نباید زیاد از وسایل اضافی و دکوری استفاده کرد.

مهم ترین ویژگی سبک مینیمال خلوت بودن فضا است که باعث آرامش در محیط می شود.

سبک روستیک

این سبک به روستایی نیز معروف است. ویژگی اصلی سبک روستایی ساده بودن آن است. در این سبک تا جایی که امکان دارد سنگ و چوب استفاده می شود.

از شما بسیار متشکریم که مطلب سایت مارا برای مطالعه انتخاب کردید.

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *