شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طراحی منزل

عنوان: قیمت طراحی منزل

در حال حاضر اکثر افراد برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود به مشاوران و طراحان مراجعه می کنند اما هستند افرادی که چون از قیمت طراحی دکوراسیون و موارد تاثیرگذار بر تعرفه ها آگاهی ندارند از این کار اجتناب می کنند بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید زیرا به بیان موارد تاثیرگذار در قیمت طراحی منزل می پردازیم.

طراحی داخلی منزل شامل چه قسمت هایی می باشد؟

طراحی داخلی منزل برخلاف تصور عموم که فکر می کنند تنها شامل قسمت پذیرایی خانه می باشد دیگر قسمت های منزل مانند اتاق خواب، آشپزخانه و… را شامل می شود زیرا همانطور که از اسمش پیداست برای منزل بوده و بنابراین تمامی بخش ها از جمله سرویس بهداشتی ها را پشتیبانی می کند.

همچنین اگر شما بخواهید می توانید برخی از قسمت های منزل خود را به طراح دکوراسیون داخلی بسپارید.

مزایای طراحی دکوراسیون داخلی برای منزل چیست؟

تصور کنید شما مدت زمان و هزینه ی بسیاری صرف خرید وسایل جدید، تعویض رنگ دیوار و… می کنید اما پس از چیدن دکوراسیون جدید منزل خود احساس می کنید تغییر به خصوصی نکرده یا شبیه آن چیزی که در ذهن شما بوده نشده است اینجاست که به طراح دکوراسیون نیاز پیدا می کنید.

شما با سپردن منزل خود به طراح دکوراسیون به آرامش فکری می رسید و می دانید با سپردن کار تغییرات چیدمان خود به شخص ماهر دیگر لازم نیست نگران تغییر دکوراسیون جدید خود باشید. همچنین طراح دکوراسیون موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های جانبی شما می شود.

برخی از طراحان دکوراسیون پیش از انجام کارها و تغییرات ایده های شما را با استفاده از برنامه های سه بعدی به شما نشان می دهند و می توانید قبل از انجام تغییرات پایان کار را مشاهده نمایید.

طراحی داخلی خوب و ماهر را چگونه پیدا کرده و به او اعتماد کنیم؟

امروزه روش های نوینی برای یافتن طراح منزل وجود دارد از جمله ی آن جست و جو در گوگل و اینستاگرام می باشد همچنین می توانید از دیگران نیز سوال کنید تا یک طراحی دکوراسیون ماهر پیدا کنید.

برای اعتماد به طراح دکوراسیون می توانید چندین نمونه از کارهای او را مشاهده کنید و از او مشورت بگیرید شما با دیدن ژورنال و نمونه کارهای هر قسمت از منزل هایی که او طراحی کرده است به آسانی می توانید میزان مهارت او را در نحوه ی چیدمان و ترکیب رنگ ها بسنجید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی منزل

خوب است بدانید قیمت طراحی دکوراسیون منزل ثابت نیست و با توجه به موارد و فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. فاکتورهای زیر تنها بخشی از موارد تاثیرگذار بر قیمت طراحی منزل می باشد.

  • دکوراسیون جزئی می خواهید یا کلی

قیمت طراحی دکوراسیون منزل با توجه به این که شما چه قسمتی از منزل را برای این کار در نظر دارید متفاوت است و اگر شما تنها بخواهید قسمت پذیرایی را به طراح بسپارید هزینه ی اندکی خواهید پرداخت اما پیشنهاد می کنیم تمام منزل خود را برای تغییر دکوراسیون جهت هماهنگی کامل به طراح بسپارید.

  • می خواهید تمام وسایل خود را تعویض کنید یا خیر

ممکن است شما در حال جا به جایی از منزلی به منزل دیگر باشید و تنها بخواهید اصول چیدمان جدید خود را به شخص طراح بسپارید در این صورت شما هزینه ای بابت خرید وسایل جدید نخواهید پرداخت و طراح با وسایل موجود منزل شما را خواهد چید. اگر طراح پیشنهاد کرد که مبل یا پرده ی خود را تعویض کنید بهتر است به حرف او توجه کنید.

اگر قصد دارید جهیزیه ی خود را خریداری کنید و سپس از طراح بخواهید آن ها را برای شما بچیند پیشنهاد می کنیم پیش از خرید جهیزیه ی خود از طراح کمک بخواهید.

از دیگر موارد تاثیر گذار بر قیمت طراحی منزل در این بخش نوع جنس وسایل خریداری شده، نوع برند، تعداد وسایل و… می باشد.

  • نقشه ی داخلی و متراژ محیط

اگر شما بخواهید تمام قسمت های منزل شما اعم از جداسازی پلان ها و نقشه کشی را به طراح بسپارید باید بدانید که این کار تاثیر زیادی بر هزینه ی پرداختی دارد.

  • نوع قرارداد

باید دقت کنید که قرار داد خود را چگونه با طراح دکوراسیون منعقد می کنید به عنوان مثال نوشتن قرار داد به صورت ساعتی تنها شامل دریافت مشاوره از طراح دکوراسیون می شود. بهتر است قرار داد خود را به صورت درصدی با طراح ببندید و از بستن قرار دادهای روز مزد و …. خود داری کنید زیرا مقرون به صرفه نمی باشد.

  • گروهی که برای تغییر دکوراسیون مشغول به کار می باشند.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت طراحی منزل گروه طراحی دکوراسیون می باشند و با توجه به نوع کار و تعداد نفرات شما باید هزینه پرداخت کنید. به عنوان مثال شما به گروه نقاش ساختمان برای رنگ کردن یا تعویض کاغذ دیواری و به گروه دیگری برا تعویض کف پوش های منزل نیاز دارید پس باید دستمزد آن ها را نیز پرداخت کنید.

  • با توجه به منطقه ای که منزل در آن قرار دارد و نزدیکی به محل کار طراح

با توجه به اینکه شما در شهرستان زندگی کنید ممکن است امکانات کم تری برای تهیه وسایل جدید داشته باشید همچنین هزینه های جانبی مانند حمل و نقل طراح دکوراسیون و گروه او بر دوش شما خواهد بود بنابراین بهتر است منطقه ی زندگی خود را نیز در نظر بگیرید.

همچنین شرایط آب و هوایی و دوری یا نزدیکی شما به محل کار طراح دکوراسیون روی هزینه های پرداختی تاثیرگذار است.

  • هزینه های جانبی مانند حمل و نقل و…

به طور کلی قیمت طراحی منزل چگونه محاسبه می شود؟

تعرفه ی هر طراح دکوراسیون با توجه به یکی از موارد زیر تعیین می شود.

  • قیمت هر بخش از منزل به صورت ثابت از پیش تعیین می شود.
  • با توجه به متراژ بر اساس متر مربع
  • ممکن است طراح به صورت درصدی دستمزد خود را دریافت کند.
  • قیمت ممکن است به صورت توافقی تعیین شود.
  • قیمت بر اساس تعداد ساعات کار طراح تعیین شود.
  • محاسبه ی دستمزد طراح بر اساس ترکیب چندین متد
  • محاسبه بر اساس سبک چیدمان منزل
  • تعیین قسمت بر اساس مقدار فعالیت گروه طراح دکوراسیون

 

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *