پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مبل چه رنگی بخریم؟

مبل چه رنگی بخریم؟ …

مقدمه

چگونه رنگ مبل را متناسب با اتاق نشیمن خود انتخاب کنیم؟ ما نگرانی شما را در مورد انتخاب رنگ مبل درک می کنیم. وقتی روی خرید مبل سرمایه گذاری می کنید، درواقع تصمیم بزرگی در مورد نحوه چیدمان دکوراسیون منزل می گیرید. رنگ مبل شما تا حد زیادی تعیین کننده انتخاب های دکوراسیون دیگر در آینده خواهد بود. از رنگ مبل گرفته تا شکل بالش ها همه و همه به نوبه خود تأثیر بسیار گسترده ای در دکوراسیون منزل دارد دارد. اگرچه رنگ های خنثی نیز وجود دارد که با هر ترکیب رنگی خوب به نظر می رسد اما شما ممکن است خود را درگیر رنگ های متفاوت تری کرده باشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

هنگامی که شما یک مدل مبل جدید را به همراه یک پالت رنگی جذاب انتخاب می کنید، احتمالا سعی می کنید تا فضای دکوراسیون خود را نیز متناسب با رنگ انتخابی خود اندکی تغییر دهید. البته، ممکن است از خود بپرسید بهتر است که یک رنگ خنثی انتخاب کنیم یا یک رنگ خاص. اما سوالی که ما میپرسیم این است که چرا هر دو رنگ نه؟

مراحل انتخاب رنگ مبل

تفاوت رنگ های خنثی با رنگ های پررنگ

اساسا یک رنگ خنثی به طور سنتی برای یکپارچه سازی یک اتاق نقش به سزایی دارد، در حالی که یک رنگ پررنگ به معنی ستاره بودن مبل در بین دیگر اجرای دکوراسیون منزل شما است.

تطبیق دادن

مطابقت مبل با رنگ دیوار شما یک انتخاب خوب و مطمئن است. مطمئناً، این تفکر سبب می شود تا شما به مدت طولانی به انتخاب رنگ دیوار و رنگ مبلتان بیندیشید. سعی کنید به رنگ دیوار یا مبل خود به عنوان آغاز یک مجموعه پالت رنگی فکر کنید. اگر عاشق رنگ های صورتی، قرمز و نارنجی هستید، بهترین انتخاب شما ممکن است رنگ شتری ملایم باشد. از طرفی اگر تمایل به آبی تیره و سبز دارید؟ به دنبال یک رنگ خاکستری با تناژ های مشابه باشید. به جای چیدن اتاق خود بر اساس رنگ یک قطعه، روی رنگ هایی که به طور طبیعی به آن ها علاقه دارید تمرکز کنید و رنگ اجزای اتاق را بر اساس پالت مورد علاقه ی خود انتخاب کنید.

به مواد سازنده مبلمان توجه کنید

سبک زندگی شما تعیین کننده این موضوع (مواد سازنده مبل) است، اما به طور کلی چرم با کیفیت یک ماده جاودانه است. این ماده عمر خوبی دارد، به راحتی تمیز می شود و معمولا در برابر خطرات احتمالی مانند سگها و کودکان مقاوم تر است. همچنین مبلمان چرم در تابستان خنک بماند و در زمستان متناسب با دمای داخل اتاق می شوند. یک مبل چرمی همچنین سبب یکپارچه سازی محیط می شود و فضای زیبایی را برای اتاق نشیمن شما به ارمغان میاورد. با افزودن بالش های کوچک یا پتو می توانید فضای خود را تازه و گرم تر نگه دارید، رنگ هایی مانند قهوه ای شکلاتی، کاراملی، زیتونی و قرمز می توانند برای مبل چرم مناسب باشند. البته، چرم همیشه انتخاب درستی برای سبک زندگی شما نیست. در مورد اینکه آیا مبل چرمی یا پارچه ای برای سبک زندگی شما مناسب است، لازم است به سبک زندگی خود توجه کنید.

برای ظاهری منسجم و یکپارچه بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که مکمل دکوراسیون موجود شما باشد. یک روش آسان برای انتخاب رنگ مبل قرار دادن آن رنگ در اطراف دیگر رنگ های موجود در اتاق است. استفاده از رنگ های نزدیک به هم و یکپارچه تر راحت تر می تواند حدس و گمان شما را به یقیین بدل کند.

اما چگونه می خواهید با این کار حدستان را به یقین بدل کنید؟

هنگامی که به چگونگی انتخاب رنگ مبل برای اتاق نشیمن خود فکر می کنید، از خود بپرسید: می خواهید در فضا چه احساسی داشته باشید؟ روانشناسی رنگ ها تأثیر زیادی در انتخاب شما دارد. به عنوان مثال، آیا می توانید مبلی را با رنگ سبز براق تصور کنید؟ رنگ بیشتر یک پارامتر حسی است بنابراین پیش از هر چیز باید احساستان را نسبت به رنگ انتخابی مشخص کنید. به این ترتیب مبلمان شما به عنوان عضوی مهم در فضای زندگی شما، ارتباط دهنده احساسات شما است. انتخاب رنگی که متناسب با روحیه شما باشد و تصمیم گیری نهایی در این مورد اندکی دشوار است. برای کمک به شما، تعدادی از رنگهای راهنما برای مبلمان اتاق نشیمن شما تهیه کرده ایم همچنین در این لیست خواهیم گفت که این رنگ ها بر روان شما چه تأثیری خواهند گذاشت.

قرمز و صورتی

اگر می خواهید فضایی پر انرژی داشته باشید، رنگ های قرمز و صورتی انتخاب بسیار خوبی است. صورتی احساس آرامش، عطوفت و شادی را برای شما به ارمغان می آورد.

قهوه ای و برنزه

اگر می خواهید محیط شما با ثبات و منظم تر به نظر برسد این رنگ را به شما پیشنهاد می کنیم.

سیاه

سیاه یک رنگ کلاسیک است که قدرت و اقتدار محیط را نشان می دهد. اگر می خواهید اتاق نشیمن شما گیرا و شیک به نظر برسد! یک مبل مشکی می تواند متناسب با سلیقه شما باشد.

آبی

اگر معمولا شما ادمی هستید که معمولا از ایجاد حس آرامش در محیط لذت می برید آبی برای شما مناسب است. یک مبل آبی زیبا که به منظور ارتقا آرامش و نظم شناخته می شود، می تواند فضای زندگی شما را از لحاظ زیبایی مادی و ذهنی متمرکز کند.

 

مطلب پیشنهادی

5 راه انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن …

5 راه انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن … هنگام انتخاب مبل گزینه هایی زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *