پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی

کلمه کلیدی: مراحل طراحی دکوراسیون داخلی

بسیاری از افراد امروزه به تغییر دکوراسیون منزل روی آورده اند، برای این کار ابتدا باید طرح و اتود اولیه مشخص شود؛ اتود به معنای تغییراتی است که قرار است ایجاد شود. شرکت های بسیاری کار طراحی دکوراسیون داخلی را برعهده می گیرند؛ این شرکت ها ابتدا باید از خصوصیات و علایق مشتری آگاهی کسب کنند که بتوانند یک طراحی منحصر به فرد برای مشتری خود انجام دهند. ما در این مطلب قصد داریم درباره مراحل طراحی دکوراسیون داخلی مطالبی را برای شما عزیزان عنوان کنیم، به شما پیشنهاد می ‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

  • مراحل انجام تغییر دکوراسیون داخلی منزل

مهمترین عاملی که باید در در راستای تغییر دکوراسیون انجام شود، برنامه ریزی و اولویت دادن به کارها است. اولویت بندی به افراد کمک می کند که کارها با نظم انجام شود و طرحی مناسب محل سکونت به دست بیاید. مهمترین اولویتی که در کار تغییر دکوراسیون وجود دارد، تشخیص قسمت های آزار دهنده منزل است که باید رفع مشکلات آن ها در اولویت قرار بگیرد؛ برای مثال اتاق خواب دچار نم و رطوبت، مشکلات مربوط به سرویس بهداشتی، خراب کردن دیوار های اضافه و …

در مراحل طراحی دکوراسیون داخلی معمولاً طراحان سعی می کنند که تغییراتی در منزل ایجاد کنند که فضای در اختیار دلنشین تر و بازتر به نظر برسد. بعد از تشخیص اولویت ها یک طرح دو بعدی توسط طراحان تولید شده و کارفرما ان را به تایید می رساند و به مشتری ارائه می کند، در صورت تایید مشتری، طرح سه بعدی آن نیز ترسیم می شود. طرح سه بعدی شامل تمام اولویت ها و نیازهای مشتری است؛ همان طور که می دانید اولویت بندی مراحل طراحی دکوراسیون داخلی منزل یک نیاز است که به افراد خبره نیازمند دارد. بعد از انجام طراحی ها مرحله بازسازی توسط پیمانکاران و تیم اجرایی شروع می‌ شود. پیمانکار به کسی گفته می شود که تجربه ی کاری در اجرای پروژه ها دارد و با شناخت متریال نحوه نصب وسایل، تیم اجرایی را راهنمایی می کند.

برای تغییر دکوراسیون گاهی اوقات نیاز است که کارهای اصولی مانند تخریب، جمع آوری نخاله ها، طراحی و نصب پنجره های جدید و مدرن، تاسیسات و لوله کشی های مربوط به آب، برق و گاز، هوشمند سازی منزل، نصب دوربین ها، کابینت، روشنایی های مخفی، کاشی و سرامیک، بهره ‌گیری از نقاشی و گچ بری، کاغذ دیواری و خرید لوازم منزل و … انجام شود.

  • تعهدات پیمانکار در اجرای سبک های جدید
  1. یکی از مراحل طراحی دکوراسیون داخلی سپردن کار به پیمانکار است، پیمانکاران موظفند که برای برقراری ارتباط با مشتری با احترام برخورد کنند و به تمام سوالات مشتریان پاسخ بگویند.
  2. به اتمام رساندن روند بازسازی در زمان اعلام شده.
  3. به انجام رساندن کارها طبق استانداردهای جهانی و تعهد در قبال رعایت اصولی مراحل ساخت. استاندارد های جهانی بر اساس امنیت و کارایی مشخص شده ‌اند که پیمانکاران موظفند تمام اصول را طبق آن اجرا کنند.
  4. وسایل مورد نیاز به منظور تغییر دکوراسیون باید از برندهای معتبر و داخلی باشد.
  5. پس از پایان پروژه منزل نظافت شده و تمیز تحویل مشتری گردد.
  6. تمام نخاله های ساختمانی با استفاده از کامیونت ها از شهر خارج شده و در محل مورد نظر تخلیه شوند.

  • طراحی داخلی آشپزخانه

همیشه آشپزخانه قلب تپنده منزل است، طراحی اصولی می ‌تواند به مدرن شدن منزل کمک کند. در آشپزخانه معمولا خانواده ها برای صرف وعده های غذایی دور یکدیگر جمع می‌ شوند، به همین دلیل این مکان بسیار حائز اهمیت است. چیدمان اصولی آشپزخانه باعث دلنشین تر شدن منزل می شود؛ از نکاتی که باید در مراحل طراحی دکوراسیون داخلی در آشپزخانه رعایت شود، انتخاب اصولی کابینت ها، ایجاد تهویه مناسب، نحوه قرارگیری گاز، جایگاه مخصوص سینک ظرفشویی، تعبیه شدن جایگاه فر و مایکروفر در کابینت ها و…. است.

یکی از نکاتی که باید در طراحی اصولی کابینت ها رعایت شود، طرح زیبا و کاربردی بودن آن است. کابینت ها حتما باید زیبا و کاربر پسند باشد. سلیقه افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین طراحان باید سلیقه خانواده ‌ها و همین طور نیاز آن ها را در نظر بگیرند و یک کابینت زیبا و در عین حال کاربردی را به آن ها ارائه کنند.

در مراحل طراحی دکوراسیون داخلی نکات مربوط به اشپزخانه باید به دقت انجام شود؛ بعضی از آشپزخانه ها فضای کوچک دارند، بنابراین باید فضای داخلی کابینت ها به خوبی طراحی شود و جای تمام وسایل آشپزخانه از قبل مشخص باشد. برای انجام مراحل طراحی دکوراسیون افراد باید نکات ریز بسیاری را در نظر بگیرند، برای مثال در آشپزخانه های کوچک حتماً باید از کابینت های رنگ روشن استفاده شود، زیرا فضا را بزرگ تر نشان می دهد. طیف رنگ های گسترده در کابینت ها بسیار زیاد است و طرح های مختلفی از جنس ام دی اف وجود دارد، بنابراین انتخاب کردن کار دشواری است.

در مراحل طراحی دکوراسیون داخلی اگر کابینت ها به صورت غیر حضوری سفارش داده شود، باید ابعاد آن اندازه گیری شده و به شرکت اعلام شود. همان طور که می دانید کابینت ها سهم بسزایی در طراحی دکوراسیون دارند و عمده ترین هزینه نیز در این قسمت انجام می شود.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون بسیار مهم است، معمولاً در آشپزخانه ها از نور زیاد استفاده می شود. با نورپردازی صحیح آشپزخانه های کوچک تا حدود 5/1 برابر بزرگ تر نشان داده می شوند. نکته ی دیگری که آشپزخانه ها را بزرگ تر نشان می دهد استفاده از کشوهای بزرگ است، این کشوها که اصطلاحاً به کشوهای ۵۰ کیلویی معروف هستند در آشپزخانه بسیار کاربردی اند و باعث بزرگ نشان دادن فضا می شوند.

در مراحل طراحی دکوراسیون داخلی یکی دیگر از مواردی که باعث بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک می شود، بالابردن کابینت ها تا سقف است. این موضوع باعث می شود که افراد بتوانند وسایل بیشتری را در آن جای بدهند.

یکی از مراحل طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده از مثلث کاری است، در آشپزخانه معمولاً باید گاز، یخچال و سینک ظرفشویی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. فاصله هر کدام از آن ها حداقل 6/3 متر تا 6/6 متر باشد. بهترین جای آشپزخانه باید به سینک ظرفشویی اختصاص داده شود.

به منظور تکمیل فرایند تغییر دکوراسیون آشپزخانه دیزاین سقف نیز بسیار حائز همیت است. معمولاً برای دیزاین سقف از معرق و یا آسمان مجازی در آشپزخانه ها بهره می گیرند، از کناف و سازه ها در پذیرایی ها استفاده می شود.

دکوراسیون ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون داخلی منزل ،  دکوراسیون اتاق خواب

 

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *