جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکاتی که قبل از خرید مبل باید بدانید…

مقدمه

خرید مبل یکی از مهم‌ترین کارهایی است که احتمالاً برای خانه خود انجام می‌دهید. در اتاق نشیمن همین یک قطعه مبلمان است که می‌توانیم در آنجا استراحت کنیم، بخوانیم، خانواده و دوستان را دور هم جمع کنیم، تلویزیون تماشا کنیم و حتی بخوابیم! بنابراین منطقی است که ما وقت خود را صرف سرمایه گذاری و کسب اطلاعات در مورد چیزی کنیم که قرار است سال‌ها از آن استفاده کنیم.

ما در ادامه مقاله قصد داریم راجع‌به این که بهترین رنگ مبل چیست و مبل چه رنگی بخریم، چه مدل مبلی را انتخاب کنیم صحبت کنیم و درنهایت شرح کوتاهی از تعدادی از مدل های مبل موجود در بازار آورده ایم تا هنگام خرید مبل بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مبل چه رنگی بخریم؟

برای خرید مبل بهتر است یک مبل با رنگ خنثی متناسب با هر اتاقی انتخاب کنید. مبل با رنگ خنثی مانند کرم، خاکستری یا سرمه ای در هر اتاقی بسیار زیبا به نظر می رسد. با افزودن  بالشتک ها کوچک نیز می توانید به راحتی ظاهر مبل خود را زیباتر کنید. به عنوان مثال، می توانید یک مبل خاکستری رنگ با روکش قرمز و چند بالش با طرح قرمز و سفید را انتخاب کنید.

در ادامه محبوب ترین رنگ هایی که مشتریان هنگام  خرید مبل آن ها را انتخاب می کنند آورده شده است:

  • خرید مبل خاکستری
  • آبی
  • بژ
  • سفید
  • سبز

چگونه بهترین مبل را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنیم؟

هنگام خرید مبل نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • فضای اتاق را در نظر بگیرید.
  • با انواع مبل آشنا شوید. ( در ادامه به انواع مبل اشاره خواهیم کرد.)
  • مواد روکش داخلی مناسب را پیدا کنید.
  • سبک و علاقه خود را پیدا کنید.
  • رنگ مناسب انتخاب کنید.

چه مدل مبلی انتخاب کنیم؟

با توجه به اینکه انواع گسترده ای از مبلمان امروزه در بازار وجود دارند با این وجود در ادامه به چند مورد از انواع مبل اشاره خواهیم کرد.

مبل عثمانی

مبل عثمانی - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل عثمانی – خرید مبل – سایت دی وای هوم

مبل عثمانی به طور معمول به عنوان میز قهوه استفاده می شود، و در کشورهای دیگر به عنوان پایه پا شناخته می شود.

این نوع مبل مربوط به امپراتوری عثمانی است. این مبل امروزه در اندازه های کوچکتری در بازار وجود دارد و کسانی که قصد خرید مبل دارند معمولا این مدل مبل را به عنوان مبل مکمل انتخاب می کنند تا در کنار مبلمان دیگر زیباتر جلوه کند.

مبل چندتکه (The Sectional / Modular Sofa)

مبل چند تکه - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل چند تکه – خرید مبل – سایت دی وای هوم

مبل های چند تکه ترکیبی از قطعات مبل هستند که به گونه ای کنار هم قرار می‌گیرند تا چیدمان زیبای به اتاق نشیمن شما بدهند. این مدل مبل برای خانواده ها پر جمعیت یا پر رفت و آمد مناسب تر است. همچنین انواع مختلفی از  مبل های چند تکه وجود دارد که به شما هنگام خرید اجازه می‌دهد تنها بخش‌هایی از آن را متناسب با فضای اتاق خود انتخاب کنید.

اگر قصد خرید مبل فانتزی دارید بهتر است پیش از هر چیز ابتدا با لغت فانتزی آشنا شویم. فانتزی در لغت به معنی خیال وهم و تصور است. اما در گفت‌وگوی عامیانه اغلبی چیزی یا جسمی را فانتزی گویند که پایبند اصول خاص یک سبک نباشد.

مبل فانتزی

مبل فانتزی - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل فانتزی – خرید مبل – سایت دی وای هوم

خرید مبل فانتزی امروزه طرافداران زیادی پیدا کرده است. مبل‌های فانتزی در انواع گسترده‌ای از طرح‌ها با سلایق و سبک‌های گوناگون و خارج از چارچوب طراحی و تولید می‌شوند. به همین ‌دلیل این سبک از مبلمان محبوبیت زیادی بین خریداران و علاقه‌مندان به طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کرده‌است.

مبل راحتی تک نفره

مبل راحتی تک نفره - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل راحتی تک نفره – خرید مبل – سایت دی وای هوم

مبل‌های راحتی تک نفره  از مدل‌های مبل‌ جدید و امروزی هستند از مبل راحتی تک نفره می‌توانید در هر بخشی از حال و پذیرایی خود استفاده نمایید، این مبل ها به دلیل داشتن ظاهری متفاوت و خاص خود توجه زیادی به خود جلب می‌کنند. همچنین گزینه‌ی ایده آلی برای قرار گرفتن در کنار شومینه در فضای نشیمن است. اگر قصد دارید نشیمن خاصی را برای منزل خود رقم بزنید خرید مبل تک نفره فانتزی را فراموش نکنید.

در تصاویر زیر تعدادی از مبلهای راحتی تک نفره را می‌توانید مشاهده نمایید.

مبل راحتی تک نفره - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل راحتی تک نفره – خرید مبل – سایت دی وای هوم
مبل راحتی تک نفره - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل راحتی تک نفره – خرید مبل – سایت دی وای هوم
مبل راحتی تک نفره - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل راحتی تک نفره – خرید مبل – سایت دی وای هوم

مبل‌های راحتی فانتزی

یک مبل راحتی فانتزی همه آن چیزی است که شما برای کامل‌کردن دکوراسیون زیبای منزلتان نیاز دارید. معمولا افراد برای نشستن‌های روزمره و تماشای تلویزیون از مبل‌های راحتی استفاده می‌کنند و اگر هم دارای منزل کوچک‌تری باشند و فقط امکان خرید یک دست مبل وجود داشته باشد همواره مبل راحتی را به مبل استیل ترجیح می‌دهند.

در ادامه تصاویری از مبلمان راحتی فانتزی را نمایش داده‌ایم.

مبل تختخواب شو ( Futons / Clik-claks)

مبل تختخواب شو - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل تختخواب شو – خرید مبل – سایت دی وای هوم

اگر شما در یک آپارتمان کوچک زندگی میکنید و فضای کافی برای قرار دادن مبلمان و تخت‌خواب خود ندارید پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید مبل سری هم به قسمت مبل‌های تختخواب‌ شو بزنید. این مبل‌ها همچنین برای خانواده‌هایی که رفت‌وآمد و مهمان‌های زیادی دارند مناسب است.

مبل با بازوی کلاسیک (The Classic Round Arm Sofa)

مبل با بازوی کلاسیک - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل با بازوی کلاسیک – خرید مبل – سایت دی وای هوم

مبل کلاسیک درگذشته معمولا با روکش‌های گلدار همراه بود اما امروزه عموما با روکش‌هایی با رنگ خنثی (مثل پارچه سفید) همراه هستند.  اگر قصد خرید مبل نوستالژی و جذاب دارید این مدل مبل را پیشنهاد می‌کنیم.

مبل بازو گرد (ROUNDED WEDGE ARM SOFA)

مبل با بازوی گرد - خرید مبل - سایت دی وای هوم
مبل با بازوی گرد – خرید مبل – سایت دی وای هوم

زاویه بازو به سمت خارج اما بسیار گرد است و درنتیجه بسیار راحت است. این نوع مبل، یکی از محبوب ترین مدل‌هایی است که طراحال مبل راحتی از آن استفاده می‌کنند. اگر قصد خرید مبل عامه پسند و چشم‌نواز دارید مبل بازو گرد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مبل با بازوی مربع (The Retro Square Arm Sofa)

مبل با بازوی مربع
مبل با بازوی مربع

این مدل مبل‌ها اندکی فراتر از زمان هستند. چندین سال است که از این مبل‌ها استفاده می‌شود و هنوز هم از مد افتاده نشده‌اند. اگر می‌خواهید هیچوقت چیدمان منزلتان از مدافتاده نشود خرید مبل با بازوی مربعی شکل را در نظر داشته باششید.

مبل استکهلم (THE HARD WEDGE ARM SOFA)

مبل استکهلم
مبل استکهلم

اما این سبک از بازو را می توان در بسیاری از مبل ها یافت. این نوع مبل ها برای یک اتاق نشیمن یا یک اتاق خانوادگی عالی هستند.

 

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *