جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

5 راه انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن …

5 راه انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن …

هنگام انتخاب مبل گزینه هایی زیادی وجود دارد. بطور کلی در جهان امروز ما برای انتخاب هر چیزی معمولا بر روی مدار یک دایره بزرگ در حال چرخش هستیم که نه تنها به نقطه پایان نمی رسیم بلکه حتی اگر موفق شویم یک دور کامل بزنیم باز هم با هر بار چرخش چیزهای جدیدی در سر راهمان قرار خواهد گرفت.

ممکن است فکر کنید که دقیقاً می دانید چه می خواهید، اما وقتی وارد یک مغازه شوید یا به هنگام خرید مبل آنلاین تصاویر را به صورت اینترنتی مرور کنید، با سبک ها، اشکال و گزینه های متفاوتی رو به رو خواهید شد. ما برای جلوگیری از هدر رفت وقت، هزینه و پشیمانی احتمالی شما 5 نکته آسان در اختیارتان قرار داده ایم. شما قطعا با خواندن این مقاله تصور روشنی از آنچه می خواهید (و آنچه نیاز دارید!) را به‌دست خواهید آورد.

  1. ابتدا اندازه را در نظر بگیرید

اگر اتاق نشیمن بزرگتری دارید، باید دقیقاً تصمیم بگیرید که می خواهید کاناپه شما چه مقدار از اتاق نشیمن را پر کند. آیا می خواهید کاناپه یا صندلی دیگری نیز در آن گنجانده شود؟ میز قهوه می خواهید؟ در این صورت، یک کاناپه ساده یا مبل L شکل احتمالاً بهترین گزینه است. اگر به دنبال مبل راحتی برای اتاق نشیمن خود هستید، به دنبال مبلمانی دایره ای شکل باشید که فضای بیشتری را اشغال کرده و صندلی های زیادی را فراهم می کند.

  1. دقیقاً تعیین کنید که مبلمان را برای چه کاری می خواهید

سازماندهی موفقیت آمیز یک فضای ایده آل برای زندگی با تجزیه و تحلیل سبک زندگی شما شروع می شود. در آن فضا بیشتر چه کاری انجام می دهید؟ آیا دوست دارید جلوی تلویزیون دراز بکشید؟ پس مطمئن شوید که کاناپه شما از نوع راحتی است. عاشق دعوت کردن دوستان خود هستید؟ بنابراین بهتر است یک میز مرکزی گرد برای اتاق نشیمن خود تهیه کنید.

آیا خانواده شما از اتاق نشیمن برای استراحت و مطالعه استفاده می کنند؟ پس در این مورد پیشنهاد می کنیم مبلمان خود را با کوسن محاصره کنید تا مکان راحتی برای نشستن ایجاد کرده باشید. با این چیدمان می توانید به صورت فردی یا دسته جمعی از آن لذت ببرید.

  1. تعیین کنید که کدام شکل از انواع مبلمان بیشتر مناسب اتاق نشمین شماست

اکنون که عملکرد کاناپه خود را تعیین کردید، وقت آن است که بفهمید کدام سبک به آن کمک می کند تا هدف شما را برآورده سازد. مبل ال شکل برای مکان های باز که باید تقسیم بندی شوند عالی است. مانند جدا کردن اتاق نشیمن از اتاق ناهار خوری.

از طرفی شکل گرد مبلمان برای فضای های کوچکتر مناسب تر است که می تواند در فضاهای کوچک سبب ایجاد مکانی مناسب برای دورهم جمع کردن دوستان شما شود.

اگر می خواهید صندلی ها و میزهای بیشتری را در اتاق نشیمن خود داشته باشید، یک صندلی یا یک تخت می تواند جایگزین مناسبی برای یک کاناپه سنتی باشد. چرا که صندلی ها فضایی را برای چندین نفر فراهم می کند، اما جمع و جور است و از فضای اتاق نشیمن به خوبی استفاده می کند.

  1. در مورد مواد روکش مبلمان تحقیق کنید، کدام یک برای شما بهترین خواهد بود؟

توجه به زیبایی ظاهری و مواردی از این دست تا حد زیادی برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن اهمیت دارد، اما هنگام انتخاب ماده ای با کیفیت برای ساخت مبلمان، عملکرد آن از اهمیت زیادی برخوردار می شود. بسیاری از ما دوست داریم که در یک مبل جیر سفید لذت ببریم؛ این مدل مبل های جیر سفید رنگ معمولا بسیار زیبا، اما بسیار خطرناک هستند. اگر حیوانات خانگی یا بچه های کوچکی داشته باشید که ممکن است سبب کثیفی مبلمان شوند، جیر می تواند انتخاب ضعیفی برای شما باشد.

در این مورد بهتر است از مبلمان چرم، به خصوص در رنگ های تیره، استفاده کنید، به طور کلی این مدل مبلمان چرم همیشه مدرن هستند و تمیز کردن آن نسبتاً آسان است.

انتخاب دیگر این است که مبل خود را با استفاده از پارچه ای محافظ روکش کنید. اکنون بسیاری از شرکت ها پارچه های Sunbrella را استفاده می کنند که در برابر لکه ها، آب و نور خورشید مقاومت می کند. بسیاری از شرکت های تولید مبلمان فضای باز نیز کاناپه های و صندلی های زیبایی دارند که از نظر طراحی بسیار ساده و کلاسیک هستند و به راحتی می توان از آنها در خارج از خانه (محوطه حیاط) استفاده کرد.

  1. سبکی را انتخاب کنید که مکمل خانه شما باشد

بطور کلی انتخاب یک سبک خاص اندکی دشوار است، اما هنگام انتخاب نوع کاناپه ای که به طور معمول در خانه شما جای می گیرد، بهتر است با علایق خود همراه شوید. اگر شما از سبک های شیک و مدرن بیشتر خوشتان می آید، چیزی را انتخاب کنید که آراسته و با رنگ های چشم گیر باشد.

اگر خانه شما ترکیبی از رنگ و طرح های مختلف است، کاناپه ای که چندین سبک را ترکیب کرده است (مانند یک کاناپه قدیمی که با پارچه ای رنگارنگ تودوزی شده است، یا یک شکل مدرن تر با حالت سنتی دارد) می تواند برای اتاق نشیمن شما مناسب باشد.

اگر ظاهر شما کمی سنتی تر است، یک مبل ساختاری کلاسیک در پارچه ای بادوام و با رنگ خنثی مناسب تر خواهد بود.

 

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *