جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
طراحی دکوراسیون اتاق خواب | مقالات | دانستنی ها | خانه رویایی

دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب | مقالات | دانستنی ها | خانه رویایی

کلمه کلیدی: دکوراسیون اتاق خواب

امروزه افراد به دنبال یک چیدمان بی نظیر برای منازل خود هستند، تغییر دکوراسیون منزل شامل آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس های بهداشتی و … می‌ شود. بهره گیری از نکات ریز به هر چه بهتر شدن دیزاین منزل کمک می کند. یکی از مهمترین قسمت هایی که افراد حدود یک سوم از عمر خود را در آن جا می‌ گذرانند، اتاق خواب است. در این اتاق باید دکور و چیدمان مناسبی وجود داشته باشد تا آرامش افراد در حین استراحت فراهم شود. ما در این مطلب می ‌خواهیم نکاتی را درباره دکوراسیون اتاق خواب عنوان کنیم، به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

راهنمای تغییر دکوراسیون اتاق خواب

  • طراحی دکور اتاق خواب

مهمترین نکته ای که باید در طراحی و دیزاین اتاق خواب رعایت شود، قرار دادن وسایل در بهترین جای ممکن است. بهتر است در چیدمان از قوانین فنگ شویی بهره گرفته شود؛ وسایلی که سنگین هستند باید با کمترین احتمال جابجایی نصب شوند. قبل از چیدمان اتاق خواب افراد با ایده ها و طرح های خود را مشخص کنند و طبق آن وسایل مورد نیاز را خریداری کرده و در اتاق خواب قرار دهند. دیوار پشت تخت خواب یکی از مهم‌ ترین جاهایی است که طراحان می توانند با استفاده از یک وسیله تزیینی به زیبایی هر چه بیشتر اتاق کمک کنند.

  • انتخاب یک سرویس خواب راحت

یکی از مهمترین مواردی که باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها رعایت شود، انتخاب سرویس خواب است. قبل از انتخاب هر چیزی باید راحتی سرویس خواب مورد توجه افراد قرار بگیرد، زیرا باید سلامت افراد در حین استفاده در نظر گرفته شود. مورد دیگر انتخاب سبک تخت خواب است، ابتدا باید سبکی که کل منزل از آن پیروی می کند مشخص شود و بعد سرویس خوابی راحت و طبق سبک منزل انتخاب شود. برای مثال اگر کل منزل شامل پذیرایی، آشپزخانه و نشیمن از سبک مدرن پیروی می‌ کند باید سرویس خواب نیز از این سبک تبعیت کند. در نظر گرفتن راحتی و طبی بودن تخت خواب بسیار حائز اهمیت است، زیرا افراد حدود یک سوم شبانه روز خود را بر روی آن می گذرانند. هر فردی به یک خواب راحت نیاز دارد، بنابراین راحتی تخت باعث بالا رفتن سلامت فیزیکی می شود، بنابراین ملاک انتخاب سرویس خواب نباید تنها زیبایی باشد.

  • انتخاب یک پرده مناسب برای اتاق خواب

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب افراد باید نکاتی همچون ابعاد اتاق، بلندی پرده، طرح و سبک مورد نیاز را در نظر بگیرند. انتخاب سبک پرده باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل انجام شود؛ ابعاد اتاق خواب بسیار در انتخاب یک پرده مناسب تاثیرگذار است. افراد در اتاق های کوچک باید از پرده های کوتاه استفاده کنند، در صورتی که اتاق های بزرگ باید از پرده های بلند و پر چین بهره بگیرند.

  • انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب

تنوع در انتخاب کاغذ دیواری ها بسیار زیاد است، به همین علت معمولا افراد در انتخاب آن کمی سردرگم می ‌شوند. انتخاب کردن در بین انبوهی از مدل ها، طرح ها و رنگ های متفاوت ممکن است افراد را با یک چالش رو به رو کند. امروزه کاغذ دیواری یکی از محبوب ترین فاکتورها در طراحی دکوراسیون اتاق خواب است، افراد می‌ توانند با توجه به سلیقه خود و بزرگ و کوچک بودن اتاق از رنگ ها و طرح های مناسب و دلخواه خود استفاده کنند. هر چقدر اتاق کوچک تر باشد بهتر است که از رنگ های روشن تر به منظور ایجاد توهم بصری استفاده شود، هر چقدر رنگ ها تیره تر باشد اتاق کوچک تر به نظر می رسد.

  • انتخاب کمد دیواری مناسب اتاق خواب

یکی از اصلی ‌ترین فاکتورهایی که باید در اتاق خواب رعایت شود، برقراری نظم و ترتیب است؛ افراد برای نظم دهی به لباس ها و وسایل شخصی خود نیاز به کمد دیواری دارند. هر فردی می تواند برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود با توجه به بودجه، اندازه و تنوع رنگی کمد دیواری را انتخاب کند. نکته ای که باید در این امر در نظر گرفته شود، سبک اتاق خواب است. افراد باید طبق دکوراسیون منزل خود کمد دیواری های اتاق را طراحی کنند. یکی دیگر از نکاتی که افراد باید در انتخاب کمد دیواری به آن توجه کنند، میزان فضای در اختیار است. امروزه کمد دیواری ها با کاربردهای متفاوتی طراحی و ساخته می شوند؛ به طور کلی سه دسته کمد دیواری وجود دارد: کمد رخت خواب، کمد لباس و کمد Closet.

  • رنگ آمیزی اتاق خواب

نکته ای دیگر که باید در دکوراسیون اتاق خواب رعایت شود، رنگ آمیزی دیوارها است. رنگ آمیزی باید طبق روحیات افراد انجام شود؛ رنگ آمیزی دیوارها تاثیر مستقیمی بر روی روحیه افراد دارد. پیشنهاد ما این است که بیشتر از رنگ هایی استفاده شود که حس و حال خوبی را منتقل می ‌کند. به هیچ عنوان نباید از وسایل زیاد در اتاق خواب استفاده کرد، زیرا هر چقدر اتاق خواب شلوغ تر باشد آشفته تر نشان داده می شود. اتاق خواب جای استراحت و آرامش گرفتن است، بنابراین بهتر است از رنگ هایی همچون آبی، سفید و سبز که نمایانگر آرامش است بهره گرفته شود.

  • نورپردازی مناسب اتاق خواب

انجام نورپردازی یکی دیگر از نکاتی است که افراد باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب رعایت کنند. نور مناسب در زمان خواب به بدن کمک می کند که هورمون های خواب دچار اختلال نشوند ، بنابراین نورپردازی مناسب باعث آرامش گرفتن و سلامت افراد می شود. همان طور که می دانید اتاق خواب برای آرامش گرفتن، استراحت و دور شدن از محیط روزمره است، این مکان تاثیر مستقیمی بر روی خلق و آرامش افراد در طول روز دارد، بنابراین چیدمان دکوراسیون آن باید با آگاهی و ظرافت انجام شود.

  • نحوه چیدمان اتاق خواب

امروز اندازه سرویس خواب در طراحی دکوراسیون اتاق خواب بسیار حائز اهمیت است، افراد به هیچ عنوان نباید فضای اتاق را بیش از حد شلوغ کنند. برای چیدمان اتاق بهتر است ابتدا از جابجایی وسایل بزرگ شروع کرد، زمانی که تخت خواب، کمد دیواری و … در جای مناسب خود قرار بگیرند، چیدمان وسایل کوچک تر کاری راحت است، بنابراین بهتر است افراد با در نظر گرفتن فضا و وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مطلب پیشنهادی

5 دلیل برای خرید مبل ال

5 دلیل برای خرید مبل ال مقدمه آیا شما در فکر خرید مبل هستید؟ احتمالا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *